jane the pain - inredning & sånt..

Filip är inte så bra på att prata i kod..

Kategori: Jag & familjen

Mamma ringer hem till oss och frågar Filip om han kan vara tomte hos en kompis till dom..Jag var inte hemma utan pratade senare med min mamma om just tomtefrågan..
När jag kom hem tog jag upp diskussionen med Filip.

Filip och Felix sitter i köket.. Därför pratar jag i "kod".

Jag:- Du Filip.. det där som mamma ringde om förrut.. Det tycker jag att vi skippar.
Filip:- Vaddå?
Jag:- Ja.. men att du skulle åka iväg på julafton.
Filip:- Jasså du menar att jag ska vara tomte?!
Jag:- Ehhh..va?
Fattar han inte varför jag inte säger det rakt ut???????

Liten unge vid köksbordet tittar undrande upp.. Filip försöker genast rädda situationen..

Filip:- Alltså jag menar jag kan ju inte hjälpa att tomten inte har tid att komma till dom...eeeeh..

Så himla puckat.. Vi som ska fira jul borta i år.. Helt perfekt har jag tänkt eftersom Felix är i en "tvivla på tomten ålder"..


Häromdagen sa Felix: OM pappa köper snus på julafton och missar tomten.. Så kommer jag faktiskt inte tro på tomten mer..

Jenny

Kommentarer

  • Alma säger:

    Det är så typiskt män jag har nämligen en precis likadan hemma;)



    Hur går det för lilla sötnosen?Kram Alma

    2010-12-20 | 14:51:18
  • Helen säger:

    Händer mej också HELA tiden.

    Sen kan man tydligen inte lita på att 4 män klarar av att hålla 1 barn borta från rummet med tomtens kläder medans man själv stökar bort maten..

    Ett trauma utan dess like, fick hämta sonen under mormor och morfars säng, hysteriskt ledsen..

    Inte undra på att man är LITE trött ibland!

    2010-12-20 | 16:51:33
  • Josefina säger:

    Hahahahaha!! Kan inte rå för det men Filip e ju störtskön!!!

    2010-12-20 | 17:38:57
  • Hanna - Whiterainbow säger:

    känns som ett typiskt drag alla killar har ;)

    2010-12-21 | 12:03:33
    Bloggadress: http://whiterainbow.blogg.se/

Kommentera inlägget här: