jane the pain - inredning & sånt..

Filip gästbloggar!

Kategori: Filip gästbloggar



Hej på er, Filip här!

Eftersom Jenny ligger däckad med en infektion och kraftig tandvärk p g a en visdomstand som växer åt fel håll kan hon varken laga mat, passa barn, städa eller blogga...Det är kaos här hemma! 
Hursomhelst har jag fått äran att blogga om, som jenny utryckte det, precis vad jag vill idag... bara det handlar om inredning! (???)

Nu är inte jag så extremt intresserad av inredning och gillar mest gamla retro prylar och personliga grejer!
För ett par år sen fick vi på jobbet flytta till egna kontor, vilket var roligt eftersom vi satt flera i samma rum tidigare. Vi fick även fria händer att göra kontorsrummen lite personliga. Ännu roligare... Mitt kontor såg tillslut ut som en blandning av en sportbutik och ett Elvis museum... Hockeytröjor, hockeygubbar, vimplar och ett par Elvis tavlor! Snyggt och coolt, samt att grejerna hade en intressant historia. När jag tänker efter är det är min melodi, grejer som man kan berätta om och leder till en längre konversation och vidare. Inte bara "Guuud va snygg, vaaar köpte du den gumman?" Konversationen blir så platt av en vit vas eller en grön kudde från "design butiken" typ!

Jag har t ex en Foppa Colorado Hockeytröja, orginal med Foppas Autograf! Den är bara ett måste på en vägg.. Hitills är den förpassad till garageväggen! Av någon konstig anledning hamnar det mesta av mina grejer där, i lådor. Men jag har en plan, när grabben, Felix, inser vem Foppa var då ska den upp!  

OK, här har ni ändå ett par coola och "must have prylar"... (i garaget då)



En Coke när det är varmt...


Perfekt i baren!


Party belysning!

 
En skön Elvis fleece pläd från Ebay!




Perfekt att sitta i när man tar en kall öl med grabbarna... och golvet är grymt!



...och sist min inte minst en hallmöbel... o Inga tjuvar vågar sig in!




GOTT NYTT ÅR!

/Filip the brain

Kommentarer

  • Cajsa säger:

    Haha, störtskönt! Hur glad blir Jenny när hon ser vad du bloggat om? (även om du faktiskt höll dig till ämnet) ;) Gott nytt år på er, hoppas Jenny står på benen imorgon. (eh.... idag)

    2010-12-31 | 00:20:27
  • Aqvilin säger:

    Som jag känner igen mig, fast mina grejer står i lådor i källaren. Kul läsning Filip. Gott nytt på er.

    2010-12-31 | 09:16:37
  • Emma säger:

    Hahaha,underbart inlägg av Filip the brain,min käre make har det precis som du,stackarn......not.

    2010-12-31 | 11:34:00
  • Sandra säger:

    Brukar titta ppå denna bloggen emellanåt. Just detta inlägget råkade min make sitta jämte mig och läsa också. Vi (jag) kännde oss väldigt träffade över att makens saker lyckas hamna i garaget.

    Kul inlägg. Fler gästblogg inlägg vore trevligt :-)

    2010-12-31 | 15:20:23
  • Josefina säger:

    Filip for president!!!

    2010-12-31 | 16:46:14
  • Hanna - Whiterainbow säger:

    Kul läsning av filip :)



    Gott nytt år! :)

    2010-12-31 | 20:14:04
    Bloggadress: http://whiterainbow.blogg.se/
  • Ronny säger:

    Hahaha

    2011-01-05 | 20:00:03
  • Adde säger:

    Ha ha, så är det Filla. Det där med stil och trend har du aldrig gått hand i hand med. Tror det är tur att du har the pain. Bra blogg by the way.

    Adde (walk the world) the Caine

    ps. Det är klart,Elvis prylar är faktiskt bättre än Eddie Meduza prylar. Men inte mkt. ds

    2011-01-08 | 08:26:54

Kommentera inlägget här: