jane the pain - inredning & sånt..

Peruker och sånt...

Kategori: Filip gästbloggar

Hej!
Jag såg att Jenny la ut en jättefin bild på mig när jag provade och justerade min Elvisperuk, ja, eller en av dom. Problemet är att jag har svårt att hitta en bra peruk faktiskt. Jag har verkligen letat överallt, USA, England Buttericks, men inte hittat någon. "One size fit all" brukar det stå... visst, då brukar dom likna en toupé på mig!
Jag har en rätt stor skalle, stl 61-62, vilket är typ XXL. Det är ganska märkligt då jag bara är 182cm lång (egentligen 176cm) men när jag kör Elvis så är jag 182cm. Jag köpte nämligen sånnadär "Tom Cruise skor" som har en hög sula inuti men för övrigt ser ut precis som vanliga lågskor, detta för att jag skulle bli längre än tjejerna som körar (och Tom blir längre Katie Holmes). Till en början såg det dock ut som att jag var full på scen eftersom jag inte kunde gå eller hoppa omkring i "högklackat". All respekt till er tjejer som lyckas "spatsera" runt i dessa!
Hursomhelst, jag har hittat ett par peruker som funkar sådär. Problemet är att dom dels är av syntet, vilket blir sjukt svettigt, samt att dom lätt glider.. och det är inge bra när man showar! Huvet rör sig och håret står still typ. Enda sättet är att att sy fast den i huvudet eller att tillverka en egen äkta peruk, men det är väldigt dyrt, säkert 14 -15000:-. Så säg till om ni känner någon bra billig perukmakare eller handla som f-n i Jennys shop!
Hade för övrigt problem med att hitta en passande hjälm i lumpen, tillslut hittade dom en som var alldeles för STOR och av tidigare modell, så det såg ut som jag hade en järnkittel på huvudet och att jag kom direkt ur en 91:an Karlsson film. Problemet var också att jag har stor näsa vilket gjorde att varje gång man slängde sig ner på marken så slutade det nästan alltid med att den åkte fram och hjälmkanten placerade ett jack över näsan! Det blev inte bättre av att den tillverkad av stål. Men ni vet vad dom säger... stor skalle, stor...
hjärna!
Nu blev inte det här om inredning, vilket Jenny inte gillar, men jag funderade på en sak häromdan. Om man håller på i trädgården och fixar, ställer ut tomtar och kanske en fontän med en fisk som sprutar vatten.. planterar blommor, eller varför inte sätter ut en såndär fin väderkvarn? Då borde det ju heta att man "utreder trädgårn"?!
.
p.s Jag har hittat ett gäng snygga Elvis-väggtallrikar på Blocket som jag funderar på att beställa. Jag kanske får ha dom i köket... i ett skåp alltså.
Ha det bra!
MVH Filip

Kommentarer

  • TE säger:

    Hej!

    Tror knappt att du ens få ha dom i skåpet.Kram svärmor

    2011-04-06 | 08:05:15
  • Lina säger:

    Har tyvärr ingen perukmakare på lager men lär jag känna någon så hör jag av mig! =)

    2011-04-06 | 18:20:52
  • Hellstone säger:

    Köp tallrikarna!!! du använda de som hot.. "om inte jag får.. så hänger jag upp tallrikarna i köket!"

    2011-04-12 | 08:50:18

Kommentera inlägget här: