jane the pain - inredning & sånt..

Dockhus renovering..

Kategori: Inredning & inspiration

När vi väl är klara med våra golv, trappan och vårt kök har jag bestämt att vi ska ta det lugnt med renoverandet ett tag. I det lugnet har jag ett annat litet projekt jag tänkt ge mig på..
Hildas dockskåp...Det ska renoveras från topp till tå. Tanken är att det ska vara klart till jul så hon sen kan fylla det med möbler och invånare. Julklapparna kommer alltså främst bestå av dockskåpsinredning:)
.
.
I dag ser Hildas docskåp ut så här..Jag säger bara HUA!!
Jag vet inte vem det är som sitter och designar dockhusen.. Men så här vill jag inte att mina barn ska ha det när dom blir stora.. Dom måste ju växa upp med lite stil;) Jag kommer dock inte starta med den renoveringen nu.. Jag måste bli klar med det riktiga huset först. Men sen.. senare i höst ska ni få följa den lilla miniatyr renoveringen.
Bild: Bolig magasinet
Kolla liksom hur man kan piffa till det.. Nu kommer kanske inte Hildas hus gå i rosa.. Ni kan ju gissa vilka färger det kommer gå i.. Jag tror dessutom att det måste bli en och annan fondtapet från Jtp-Design..
Drömmen är förstås att ge henne detta designritade dockhuset av Arne Jacobsson.. I like.. Men nu är ju vi helt vanligt folk utan miljoner på banken;)
.
Ha en bra dag:)
.
Kram jenny

Kommentarer

  • Dinka säger:

    Jätte fina dockhus. Funderar själv på att köpa ett och renovera upp till min lilla älskling som hon sedan ska få i julklapp.



    Ha en fin dag!

    2011-08-13 | 16:35:12
    Bloggadress: http://www.sannaboke.blogspot.com

Kommentera inlägget här: