jane the pain - inredning & sånt..

Trappmålning..

Kategori: Inredning & inspiration

I dag/kväll ska vi fortsätta med projekt golvläggning i hallen..Sen ska det målas tvåhundra trettioelva ggr.. Nää jag skojar. Men det känns lite så. Denna gången ska vi testa en annan typ av färg än den oljebaserade vi hade i köket. Det måste finnas en starkare lackfärg som man kan använda. Nån som är expert? Frågan är om man vågar stryka på 2 komponentsfärg eller om det spricker då?? Vad säger ni som vet bättre??
Sen ska trappan få sig en färgsväng också..Jag är vansinnigt sugen på att tuffa till mig och måla den i typ as mega grönt.. Men jag fegar nog och målar vitt....Tror nämligen inte att Filip är övertalningsbar på den fronten..
Annars tycker jag att det är coolt när man målar trappan i en kul färg..som den här. Nu har vi dock öppet mellan trappstegen. Skitfult tycker jag..nån gång bygger vi nog för stegen..nån gång.......
Bild: Stadshem                                       Bild: Copio
Bild: Sköna hem
Jenny

Kommentarer

  • fru Sätterlund säger:

    Snyggt med färgad trapp!! Älskar den gröna :)



    Vi har målat våra golv med tvåkomponentsfärg och det håller kanonbra :) Jag är supernöjd! Köpte våran på Flügger :)



    Kraaaaam Therese

    2011-08-09 | 17:27:03
    Bloggadress: http://tesbrandt.blogspot.com
  • Petran på DesignInsight säger:

    2011-08-09 | 20:11:17
    Bloggadress: http://designinsight.se
  • Petran på DesignInsight säger:

    å vad roligt med med målning ;)



    Du kan du inte berätta hur ni gjorde med golven? limmat, skruvat eller vad? vi har betong där vi tänkt lägga vårt brädgolv och det går ju inte att skruva i! hmm då måste vi lägga typ plywood under..



    toffe verkar sugen på köpa ett golv för 300:-m2 huvva. det kunde man tydligen lägga flytande. Ja jag vill veta allt om hur ni gjort! Kram

    2011-08-09 | 20:13:32
    Bloggadress: http://designinsight.se
  • fru Sätterlund säger:

    Klart man ska stå på sig :) Det går hur bra som helst att måla med epoxyfärg. Det blir en riktigt tålig yta. Den är inte stenhård direkt, den är mjuk ändå på nåt sätt som jag inte kan förklara. Men man måste måla snabbt, den härdar efter en viss tid och efter det går det inte att använda den mer.



    Blanda inte mer än vad som går åt alltså :)



    Lycka till!

    Kram



    2011-08-09 | 22:00:41
    Bloggadress: http://tesbrandt.blogspot.com

Kommentera inlägget här: