jane the pain - inredning & sånt..

Jag och mina Henrikar..

Kategori: Mina män

Ja men då äntligen ska jag berätta om min lilla Stockholmstripp..
Jag åkte dit i onsdags kväll..Världens bästa Rebecca mötte mig på stationen.. Vi åkte sen ut till hennes lilla tvåa i Alvik..
Skoja att hon lyckats med sin tavelvägg.. Bilderna är tagna mitt i natten .. så dom är lite mörka.. Men jag ville ju liksom visa er hennes söta hem.
PÅ torsdagen sattes jag på tunnelbanan för att fraktas till Katalogsläppet.. Det var ganska tråkigt att gå dit själv. Jag är liksom inte så bra på ensam-mingel. Ni som jämt skriver att jag är kul och sånt..har liksom fel. Jag är lite som Lasse Åberg i rl = Aptråkig.
Många andra bloggar har bloggat om katalogsläppet, och visat upp en del bilder därifrån.
Jag vill förstås också visa upp bilder. Men det verkar kanske som att jag fokuserat på nåt annat än just katalogen;)
Man kan lugnt säga att det pirrade till i kroppen på mig när Henrik tryckte sin kropp mot min på väg fram till det lilla panelbordet. Nu kanske inte HAN skulle hålla med om att han pressade sin kropp mot min......Han kanske mer skulle säga att han råkade snudda vid mitt ben. ANTAGLIGEN har han inte ens en aning om att råkade snudda vid mig när han i trängseln försökte ta sig fram till den lilla snickarbänken... Men man får ju liksom välja på vilket sätt man vill se saker.. Eller hur?!;)
Ikea pratade massa om förvaring och hobby. Det är det som är i ropet.. Förvaring kan man verkligen inte få för mycket av enligt mig. När det pratades som allra mest om IKEA´s fantastiska förvarings idéer, avbröt Henrik Schyffert med ett inlägg om att förvaring inte fungerar.. Hans råd till foket var "SLÄNG SKITEN".. Visst har han lite rätt!! Jag önskar att Filip hade hört hans uppmanande ord. Fast jag måste ändå säga att IKEA ÄR fantastiska när det gäller förvaring. För även om man faktiskt rensar och slänger massa skit. Har man ändå en miljard prylar som man måste behålla och förvara på något sätt.
.
.
PÅ em gick jag sen en sväng på stan.. Åh jag har lätt att förälska mig i gamla hus. Jag har hittat ett flertal jag kan tänka mig att bo i.. Tänk att ha en lgh i gamla stan. Dom kostar säkert inte så där värst mycket....eller...
Dessutom har dom HAV i Sthlm.. bara det liksom.. och mitt företag skulle nog trivas mycket bättre där!
SEN tog jag en lunch med min gamla barndomsvän, Demet, hennes man och hennes väninnor. Demet pluggade som en tok när hon var yngre. NU har hon flyttat till Kanada och jobbar som advokat.. Ganska coolt tycker jag. Ännu coolare är att hon har en dotter på 2 år som heter Ophelia..Hilda skulle ju hetat Ofelia om hon inte var tok-skallig.. Demets dotter har exakt sånt där hår som man tänker sig att en Ophelia ska ha. Barn som är skalliga får heta HILDA!
Här har ni Demet..och jag.. Undrar ni över den skallige till vänster;) (jag säger bara sjuuk bild).
Dagen avslutades med en sväng på stan med Rebecca. Efter att ha gått 2000 mil på stan, satte vi oss på en uteservering.. Till min stora glädje kom det en kille gåendes som man liksom bara inte kunde låta bli att glo lite extra på. Henrik Hjelt....Alltså hallåå. Min Sthlmstripp var nu helt komplett. Rebecca, jag, Henrik Schyffert, IKEA, Demet och Henrik Hjelt..Snacka om att man hunnit med ALLT man kan begära på ytterst kort tid.
.
Hoppas ni haft en bra helg,
Jenny

Kommentarer

  • Susanne [Snusans inredningsblogg] säger:

    Haha! Jag gillar din version av pressträffen. ;) Själv kom jag sent så jag fick inte plats i rummet där panelen pratade och var således inte i närheten av Schyffert. Kvadratsmart, Ikea! Härligt att du hade en bra Stockholmstripp!

    2011-08-21 | 15:32:24
    Bloggadress: http://inredningsbloggen.wordpress.com

Kommentera inlägget här: