jane the pain - inredning & sånt..

Jag är flyttsugen..

Kategori: Inredning & inspiration

Nu ni.. nu är semestern snart helt över (bara en vecka kvar om jag bortser från allt företags jobb..). Jag har en vecka kvar och en miljard grejer som skulle varit klart rent renoverings mässigt... Men så kan det väl få vara.. Vi har en himlans massa finlir kvar innan allt är ok. Sen ska det förstås läggas golv i både vardagsrummet och i hallen. Men det får ta den tid det behöver.. I höst har jag nämligen lovat mig själv att inte stressa i onödan. I vanliga fall är jag lugn som en filbunke. Våren som varit blev dock lite för mkt. Så nu varvar jag ner.
Första steget till nedtrappning är att jag tagit ledigt en helg varje månad ( i vanliga fall jobbar jag två av fyra). Det är ett ytterst moget och familjärt beslut tycker jag. Vi får se om Filip är lika mogen och familjär...
.
.
Jag är tom så familjär att jag är flyttsugen... JAAAA jag vet att ni är sjukt många läsare som vill banka mig huvudet nu (speciellt släkten, fast nbi är väl inte förvånade). Vi är ju liksom experter på att flytta renovera och upp hus och sen köpa nya bostäder som vi börjar om med. Men denna gången vill jag ha något annat. Jag vill att mitt hem ska uppfylla familjekraven.
Typ:
Det ska vara fint.. gärna ett sekelskifteshus. Det är både min och Filips dröm.
Inte kosta över en och en halv miljon (det är näst intill omöjligt).
Det får gärna ligga lite utanför stan (helst i Halmstad.. men där finns det inga jobb)
Jag vill ha mer för pengarna om man säger. Köper vi ett billigare hus utanför stan så kommer vi ner i månadskostnad. Nu bor vi i ett litet radhus i ett ytterst populärt område (iofs med världens potential men ändå). Men vi betalar så sjukt mkt för det..
Jag skulle vilja göra annat för pengarna än att bara bo.. ( jag vet vad ni tänker.. att jag ska renovera upp dom;) Men det vill jag inte heller..Sätta upp lite tapeter möjligtvis..och kanske byta lite köksluckor..
Jag vill ut i naturen..jobba mindre..Fast jag vill inte rycka upp barnen från skola och dagis..Hmm klurigt det där. Jag har förstås hittat ett hus:) Men det blir nog inget med det. Vi har ju ett som ska säljas isf och det är ju inte direkt säljtider....Men man vet ju aldrig med oss...eller hur;)!!
.
.
Hittade jag en lägenhet i detta skicket skulle jag flytta på direkten. Jag vet dock inte om vi skulle få så mkt valuta för pengarna..NI hittar det på Alvhem. Dessutom finns det inga sådana här bostäder i Örebro....sen så vill vi förstås gärna ha hus..
.
Idag har jag en hel del jobb att ta tag i.. Massa produkter ska fotas och läggas upp i shoppen. En del annat ska bort från shoppen. Sen ska det skickas massa prylar..Plus att jag har en del att beställa från plexi fabriken när dom nu öppnar efter semestern..PUH.. nu börjar det som sagt igen.. MEEN inte stressa..inte stressa..
NU är jag iaf tillbaka på bloggen..Alltså som vanligt. Så nu kan ni följa mig som vanligt igen.. Om ni vill förstås:)
Kram Jenny

Kommentarer

  • Martina säger:

    Riktigt roligt att se dig Jenny i Helgen, & kul att du blogga igen så jag har min god natt saga..du är ju då himla duktig på att skriva så de blur rolig & spännande att läsa... Kram

    2011-08-09 | 00:01:29
  • Dansbandsfrun säger:

    Hej sötnos!

    HÅLL I DIG NU...

    Vi har varit på västkusten på semester. Bla Falkenberg, Ullared o HALMSTAD. Den dagen vi skulle åka upp till äventyrslandet så körde vi lite fel o hamnade i ett villaområde o stod vid ett trafikljus. Då ser jag en tjej i svart klänning komma cyklandes med sin karl som är väldigt bekant...han är OTROLIGT LIK "Jane-the-pain"s Filip!! O gissa vilka det var????

    Det var ju för tusan NI!

    Jag bara skrek till min sambo "VÄND"

    o han förklarar då på ett mkt vuxet sätt att man inte KAN vända i en trafikkorsning FULL med bilar ;)

    (löjlig regel)

    Sen var ni som bortblåsta...snyft!

    Men visst är det galet häftigt! Jag kom ju på att du e från Halmstad o att ni e där ibland. Klart det var NI!!!

    (snälla säg att det var ni? ;)

    det låg en pizzeria brevid där jag såg er som hette "campino"



    coolt!!

    SÅ kul det hade varit o kört ifatt er o vevat ner rutan o bara "tja"! ;)

    kram på er sötnosar!

    2011-08-09 | 12:28:02
    Bloggadress: http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: