jane the pain - inredning & sånt..

Felix-festfixaren..

Kategori: Jag & familjen

Igår hade Felix fest här.. Hela veckan hade han tillsammans med sina kompisar planerat att dom skulle ha en POKÈMON FEST.. Själv har jag jobbat en del så det var först i torsdags när jag hämtade Felix på fritids som jag fick ta del av festplanerna.. Det var en av hans skolfröknar som kom fram, ganska bekymrad, och frågade om det verkligen var sant att Felix skulle ha fest. Han hade nämligen bjudit in halva klassen.
Jag och Felix diskuterade saken och jag försökte styra om hela festen till en vanlig lekträff. Jag lovade att dom skulle få bullar och saft på rummet..Mellan kl 16.00 och 17.00 var barnen välkomna..
Kvällen innan ringde ett flertal föräldrar för att höra hur det verkligen stod till. Alla barn pratade om fest, och deras föräldrar var lika osäkra som jag på hur det egentligen låg till. Det visade sig att barnen hade planerat detta grundligt. Dom hade bestämt att alla var tvungna att ha med sig Pokémon, sen skulle dom se på Pokémon film. Dom hade bestämt vem som skulle ta med vad i form av Godis, chips och popcorn..Så det blev faktiskt en fest, en riktig fest anordnad av vår egen son. Den var bra fixad, för på buffé bordet inne på hans rum, var det fullt av godis saft och bullar. Min första tanke var: ÅÅÅÅHhh så söta dom är. Han blir precis som mig och Filip. Vi älskar att anordna fester.. Men så tänkte jag lite till..Tänk om det fortsätter så här?! Det är kanske inte lika roligt när han anordnar fester i tonåren!!!! Vi kanske genast ska teckna en extra försäkring på huset!
Kram jenny

Kommentarer

  • Ann-Louise säger:

    Teckna försäkring snarast....:)

    2011-02-05 | 09:49:48
  • Annica säger:

    Men gu vad duktig han är! Nästa Bindefelt, månne?

    Kraaam!

    2011-02-05 | 11:22:34
    Bloggadress: http://blogg.aftonbladet.se/tullansteori
  • jenny säger:

    SVAR:

    A-L- Eller hur.. det känns som att man ska göra det..

    Annica- Jatte duktigt och gulligt nu.....Dom tycker att dom ska ha fest varje fredag nu.. det bådar inte gott. VI MÅSTE SES SNART! Kraaam

    2011-02-05 | 12:13:30
    Bloggadress: http://janethepain.sejanethepain.se
  • Te säger:

    Kram på er. Han är mycket företagsam hoppas det håller i sig.Kanske han kan ordna en mormor uffe fest,vissa kan behövas få igång lite (lite)Kramisa på er alla /Mammam

    2011-02-07 | 07:44:14
  • jenny säger:

    Svar:

    Te- Ja han kanske kan fixa en 60års fest till Uffe. Han blev så blyg igår när vi satt vid datorn. Han tycker det är konstigt det där med Skype. Hilda står däremot vid datorn och säger MORMOR..typ hela tiden. Kram

    2011-02-07 | 09:22:26
    Bloggadress: http://janethepain.se

Kommentera inlägget här: