jane the pain - inredning & sånt..

Felix gamla rum..på begäran..

Kategori: Hemma hos mig..

Jag fick en fråga för ett tag sen om jag inte kunde lägga upp bilder på Felix gamla rum.. SÅ här får ni.. Själv tycker jag att vissa delar av rummet är fruktansvärt. Jag önskar att jag hade bilder från hans två andra rum han haft.. Iaf det som han hade när vi bodde i Hyresrätten. För där fick jag till ett fantastiskt rum, på en väldigt liten yta.. Men det var innan Styleroom och bloggtiden så det finns inte..
Dessa bilderna kommer från bostadsrätten vi bodde i innan vi köpte vårt nuvarande hus..
Det var här Faktum möbeln kom till.. Jag tävlade med den på Ikeas sida "Som hemma". Tävlingsbidraget hittar ni HÄR. Filmen visar ännu en gång att Filip inte riktigt är som alla andra;)
Griffaltavla - Gjord av en spånskiva som vi sågat till i lagom mått, sen målat med griffelfärg.. En handduksstång från Ikea-kök håller papparsrullen på plats..sparbössan är i från Åhléns.
Siffrorna kommer från Vimsa dekor.
Bokhyllan som numera hänger i dom flesta barnrum..Detta är verkligen en ypperlig lösning. Jag borde knö in en sån här hos Hilda. Hon älskar att sitta och bläddra i sina böcker. Den är iaf gjord av en tavellist och en handdukshängare från Ikea-badrum.
Sen platsbyggde vi en säng.. Den blev så där tycker jag. Vi hann inte riktigt bygga klart den innan det var dags att slänga ut den pga flytt.. Felix älskade den dock. Den gick från vägg till vägg. Under var det myshörna på ena sidan och bollhav på andra.
Alla ungar bör ju få ett bollhav om du nu vill det... Bollarna ligger just nu i garaget...undrar dom åker fram till sommaren. Felix har vuxit ifrån dom. Men jag vet en liten tjej som nog skulle älska dom. Vi kanske kan bygga bollhav ute i sommar?!
Ha en bra lördag,
Jenny

Kommentarer

  • pehtra säger:

    jätte rolig blogg!!! gud va inspirerad jag blev...... TUMMEN UPP FÖR DEN =)

    2011-02-12 | 16:26:25
    Bloggadress: http://pehtra.blogspot.com/
  • jenny säger:

    SVAR:

    Pehtra-Men åååh tack söta du:)

    2011-02-12 | 21:37:34
    Bloggadress: http://janethepain.sejanethepain.se
  • Sofia säger:

    Ja där kom bilderna, jag älskar detta barnrum! Du är så duktig! :)

    Förresten, är det Nelson-stolarna du har i köket? Jag funderar på dom till mitt kök... gillar du dom? De är ju supersköna att sitta i!! Är de lätt att rengöra? Har ju två klabb-nissar här hemma... ;)

    Kraam!!

    2011-02-12 | 22:41:12
    Bloggadress: http://sofias-liteomallt.blogspot.com
  • jenny säger:

    SVAR:

    Sofia-Ja, här kom dom:) Randiga väggen och det tycker jag är ok. Men resten är så där..

    JAG ÄLSKAR MINA NELSON.. Det är helt klart den bästa stolen jag någonsin haft. Vi ska som sagt göra om göra om i köket och då kommer vi använda matsalsstolarna ist. Jag vågar liksom inte säga att vi inte ska ha dom.. Men helst hade jag velat köpa 2 Nelson till och ha till stora bordet. MEN så kommer det nog inte bli. Ist får vi placera ut dom i huset..Jag rekommenderar dom absolut.

    2011-02-13 | 10:26:19
    Bloggadress: http://janethepain.sejanethepain.se
  • Rebecca säger:

    Hej!



    Jag undrar vad det e för djup på faktum skåpen ?

    2011-02-17 | 17:53:08
  • jenny säger:

    SVAr:

    Rebecca- Det är överskåp, tror att dom är 35 djupa. Kolla ikeas hemsida för säkerhets skull.

    Kram Jenny

    2011-02-17 | 19:11:57
    Bloggadress: http://janethepain.se

Kommentera inlägget här: