jane the pain - inredning & sånt..

2011 fixet..

Kategori: Dumheter..


Just nu har jag många järn/planer i elden..Bloggen MÅSTE åtgärdas..Det kommer dröja ett tag till, men sen ska den förhoppningsvis bli klar (se ut som jag vill).

Webbshoppen ska färdigställas.. Den kommer nog inte bli klar till februari som jag hoppats..Men så fort jag får till den så är ni först med att få veta.

Väggen ska rivas - JIIIIIha..
Jag vet att jag tjatar om den.. Det medför en del måleri och skåpfix.. Jag vet en person som kommer svära låååånga ramsor när det ska borras i väggarna här......

Köket ska fixas till. En spricka har uppstått där vi redan renoverat. Den kommer aldrig gå att laga utan kommer alltid komma tillbaka.. Vi bor nämligen i ett papphus! Grrrr..Därför har jag och min suuuperhjärna blivit tvungna att tänka om. Filip lever hellre med sprickan..än att behöva göra nåt.. 
Själv har jag två olika lösningar. Båda rätt jobbiga..Den ena är lite billigare och mindre praktisk. Den andre är ganska mkt dyrare och jäkligt praktisk..

Tvättstugan/badrummet ska få sig en budget renovering..

Trappan skall målas VIT! och väggarna ska kläs med råspånt..

Lilltoan ska få sig en makeover igen. PÅ RIKTIGT denna gången..

TÄNK om vi kunde göra detta med lite tempo också..för jag menar nu kommer ju våren med storm steg.. då ska man ju ut och fixa..Typ altanen och ett visst staket som halkat efter från i somras..Sen är det ju dags att gräva värsta jordgubbslandet också!!

I min superhjärna är allt klart..och det är såååå snyggt..

Allt detta borde man hinna under 2011, eller hur..
Om jag fick en barnflicka och en piska (till Filip) skulle det gå på en månad max! (alltså barnflicka var inte till Filip utan till barnen..så ni inte missförstod)

Observera att jag inte nämnde nya golv och väggrivning in till köket..Ingen köksö och sånt....Om jag piskar RIKTIGT hårt så kanske det också hinns med.. Man ska ju sikta högt säger dom..Sen var det det där med finansieringen...Jag vet inte hur jag tänkt. Men en lottovinst hade varit på sin plats:)

Åh vad kul det ska bli.

Kram Jenny

Kommentarer

  • Petran på DesignInsight säger:

    Då önskar jag dig lycka till! med din övertalningsförmåga borde nästan allt hinnas med =)



    Det var ju ingen dålig lista..!

    2011-01-06 | 19:24:09
    Bloggadress: http://designinsight.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Ska bli kul o följa dina/era projekt.

    2011-01-06 | 19:41:21
  • Annica säger:

    Du har det bra, du! Själv går jag och läääängtar tills ungarna är tonåringar och har slutat pilla på allt - så jag kan skaffa normala gardiner och några schyssta ljusstakar... :-(

    Kram!

    2011-01-06 | 20:26:23
    Bloggadress: http://blogg.aftonbladet.se/tullansteori

Kommentera inlägget här: