jane the pain - inredning & sånt..

Det vankas egentid....

Kategori: Jag & familjen

Det är svårt att inte vara/bli skit irriterad när det råder TOTALT KAOS HEMMA: Filip tjurar för att vi kunde åkt på semester för golvpengarna. Jag tjurar för att allt går sjukt långsamt, och för att Filip inte förstår att det kommer bli ordning om vi rappar på!!!! Kaos gör mig till en MKT sämre människa.
Alldeles för några timmar sen började vi lägga golv i matrummet.. Första biten som skulle hänga ihop med köksgolvet strulade lite, och Hilda var tokig.
.
.
Jag:- Ska vi gå till lekplatsen med Hilda en stund så kan vi fortsätta sen?
Filip:- Nää, gå du med henne så ser jag till att vi får lagt en del.. Nu när jag/vi ändå är igång..
Jag:- Åh vad gullig du är.. då går vi nu.
Efter en timme när jag och Hilda kommer tillbaka från lekplatsen...
Jag:- MEN VAD HAR DU GJORT? Du har ju inte lagt en enda bräda!
Filip:- Jo, jag håller ju på med den här lilla biten.
Så håller han upp slutdelen på första raden golv.
Filip:-Man måste ju trixa lite med den. Så jag tog en paus..
Jag:- Hade jag vetet detta hade vi INTE gått till lekplatsen!
.
.
Nu får jag stå med piskan i högsta hugg HELA tiden. Eller så får jag lägga golvet helt själv..
.
I kväll vankas det dock egentid... Jag och Filip ska gå på bio.. Eftersom jag inte är helt genom ond har han fått bestämma film. Så nu vankas det värsta kill filmen någonsin "Baksmällan 2". Jag vill också se den även om jag är övertygad om att den är rätt fjantig. Jag hade hellre sett värsta romansfilmen som också går..Typ "Somthing borrowed" tror jag den hette..
Jenny

Kommentarer


Kommentera inlägget här: