jane the pain - inredning & sånt..

Home alone

Kategori: Filip gästbloggar

Tjena!
 
Jag passar på att gästbblogga lite när Jenny dragit till Stockholm och festar loss med sin kompis Jessica. Hon var lite orolig att jag inte skulle ha riktig koll på barn, hus och bestyr. Men bara lugn, allt har gått bra så här första dagen... 
Jag tror iochförsig att hon bytte ut barnen eller nått innan hon åkte! Felix som normalt är den mer aktiva ock fladdriga har varit supercool. Den minsta, som normalt brukar vara galet gnällig med Jenny men lugn och glad med alla andra plötsligt fått en 2-års revolt, just idag. När jag bytte blöja tyckte jag också att jag såg en trollsvans och när hon log hade hon fyra huggtänder...
 
Jenny har varit borta ca 12 timmar, Hilda har...
Tagit struptag på en and i parken.
Hällt ut en festis i sin vagn.
Ätit en glass med allt utom munnen. (jag tänker mer ekonomiskt med tvätt etc än Jenny och hade därför heller inte med något ombyte till parken)
Ramlat ur vagnen bakglänges, alltså ur bakdelen av vagnen.. genom myggnät ryggstöd och allt. Tur att vi var på en gräsmatta.
Kastat en dinosaurie figur på en äldre kvinna på BR.
Hällt ut ett glas mjölk på köksgolvet. Inte spillde, hon tittade på mig och vände på glaset... "You talking to me?"
Lekt med matbordstolen, som går att snurra runt när man sitter på den. Vilket var jättekul tills hon gick av stolen med huvet före fötterna.
 
Felix har mer gått på den psykologiska linjen med att hela dan säga "pappa, pappa.. jag vill ha... får jag det... vill inte..pappa tråkigt.. mer glass... pappa du sa ju... pappa pappa... mer läsk... Redrum...Reedruuum!"
Oavsett var vi är, vem man pratar med, oavsett vad man föreslår, svarar eller gör! (om det inte är dataspel eller TV) så tjatas det hela tiden. Han kommer bli journalist! Ställer samma fråga tills han får svaret som han vill, samt ävem tolkar och formulerar svaren som han vill.
 
Vi kollade en stund på studenttågen på stan, varför vet jag inte. Många av de överförfriskade studenterna sprutade öl och cider över vissa som stod längs gatan och tittade på. 
Felix: - Pappa jag fick öl i håret...
Jag: -Ja, dom är så glada för att som slutat skolan, du får duscha hemma sen.
Felix: - När jag går ut 9;an ska jag också vara glad o dricka och spruta öl på dig o mamma! 
 
Nu sover dom små liven, så nu ska jag äta upp resterna av pizzorna.. Ja, just det jag orkade ju inte göra mat efter dagens bravader. Taktisk som jag är beställde jag hemkörning av pizzor, en pizza till mig, en till Felix, en till Hilda. Rättvist ska det vara! Felix åt en kvarts del av sin, Hilda åt fem tuggor... Det råkade alltså bli lite över som jag inte vet vad jag ska göra med, jag får väl tvinga i mig dom framför TVn helt enkelt. Synd o kasta, eller hur?
 
Nej, Nu ska jag städa, diska, tvätta och vika tvätt, byta hallgolvet, måla trappen och staketet, gjuta om grunden, handgräva poolen, dreja takplattor, dränera om altandäcket, spinna garn... men först lite sportnytt och max 5 minuter på soffan :-)  
 
Imorgon blir det en sväng på stan, kanske bada lite, samt bio... vad barnen ska göra har jag ingen aning om! 
 
Nejrå, det är helt OK och vi har det riktigt mysigt. Imorgon bär det av till farmors land samt sjöbada.
(fixat maten ytterligare en dag alltså :-)) 
 
Trevlig helg!

p.s Jag har fixat om lite nu när Jenny är borta. Tycker det blir bra och lite retro 80-tal.. Vad tycks? 

Köket blev så här:


och vardagsrummet så här:


/Filip the Brain 

Kommentarer

  • Mamamekko säger:

    Hahaha, detta var precis vad jag behövde efter en deppig dag! Jenny brukar alltid make my day med sina blogginlägg, och det gjorde verkligen du nu med, tack :) Måste även tillägga att du fått till det väldigt snyggt hemma, tror Jenny blir grymt nöjd när hon kommer hem! ;) Soffan is verkligen to die for! :)

    2011-06-10 | 23:02:30
    Bloggadress: http://www.mamamekko.blogspot.com
  • Petran på DesignInsight säger:

    Haha jag DÖR! Jag asgarvade genom allt och jag satt liksom ensam hemma, hur tragist är inte det? både att jag var ensam och jag skrattade åt dig :p hahahaha!



    bra att Jenny tar lite ledigt hon verkar jobba hur mycket som helst! Lycka till imorgon då!

    2011-06-10 | 23:05:37
    Bloggadress: http://designinsight.se
  • Ika säger:

    Haha du är för rolig Filip, jag tycker din renovering blev utmärkt. Jenny vlir nog riktigt glad ;)

    Alex är på spelning men han hälsar gott till dig.

    Kram på er

    Annika (Halmstad)

    2011-06-10 | 23:08:25
    Bloggadress: http://ikainnuce.blogg.se/
  • Lotta säger:

    Ha ha ha, tror allt du måste gästblogga lite oftare Filip! Skrattade högt här framför skärmen! Snyggt du inrett, Jenny kommer bli mer än överraskad när hon kommer hem! Vi kan kanske hyra in dig som barnvakt, låter alldeles ypperligt, vi bor ju nära också!

    2011-06-11 | 01:16:20
    Bloggadress: http://iettlitethus.blogspot.com/
  • Vad fint.......Jenny kommer att blir så glad och du kommer aldrig mera att behöva passa barnen . Åtminsonde inte hemma hos henne.. säger:

    2011-06-11 | 15:23:02
  • Birgitta säger:

    Oh..vad fint och vad glad Jenny kommer att blir när hon kommer hem....men troligen kommer du inte att behöva/få passa hennes barn fler gånger.haha

    Birgitta

    2011-06-11 | 15:24:18
    Bloggadress: http://johannebergarna.blogspot.com
  • Mathilda säger:

    LÄTT det snyggaste någonsin!

    2011-06-11 | 17:24:29
    Bloggadress: http://mathildaekberg.tumblr.com
  • Hannah säger:

    va fint du har gjort Filip.... Jenny kommer bli världens lyckligaste!

    var hittar man grdintyget i köket?? skulle passa superbra i min hall! =D



    //Hannah

    2011-06-11 | 23:43:17
  • Mia säger:

    Kul med lite gästbloggsinlägg..

    Du verkar ha häcken full :D

    Snygg bild på det nya köket o v-rummet :D hehe

    2011-06-12 | 08:11:03
    Bloggadress: http://sallynova.blogspot.com
  • theresia säger:

    Hahahahahaha! jag dör va roligt!

    2011-06-12 | 11:44:26
  • Sandra säger:

    Skrattade så mycket att jag väckte min sambo som ska upp och jobba 04.00.. haha:) Jag röstar på att du ska skaffa en blogg!

    2011-06-12 | 23:36:57
    Bloggadress: http://sandranordin.com
  • Hanna - Whiterainbow säger:

    HAHA, Vilket inlägg! skrattar fortfarande :-) Tur jenny får lite semester!

    2011-06-13 | 22:56:33
    Bloggadress: http://www.whiterainbow.se
  • Yenny säger:

    Hahaha, fan vad kul du är!! :)))

    2011-06-14 | 11:20:12

Kommentera inlägget här: