jane the pain - inredning & sånt..

På riktigt alltså..

Kategori: Jag & familjen

Är ni redo för en CLIFFHANGER?? Ja alltså kanske inte den snabbaste i världen..utan den mest uuuuutdragna i väääärlden.. Men ändå. Det handlar förstås om mina/våra golv. Vi har lagt klart golvet i köket.. Filip fick efter halva golvläggningen åka iväg till akuten pga vad läkarna trodde var en mindre hjärnblödning..(alltså på riktigt.. jag började föreställa mig livet utan honom och höll på att gå under. Felix påtalade att jag i fortsättningen skulle få göra ALLT själv..). Läkarna konstaterade dock att det var stress som resulterat i migrän. Då stannade liksom golvläggningen upp lite, eftersom Filip helt plötsligt var tvungen att vila. Hilda tyckte dock inte att någon av hennes föräldrar behövde vila. I stället såg hon till att vara vaken mellan halv ett och halv fem på natten.....Inte så uppskattat!!
Till sist la vi iaf klart golvet. Vilket innebär att spisen och diskmaskinen är ur bruk tills golvet är HELT klart. Dvs. målat tre ggr... Idag har vi hängt på landet hela dagen. Jag och Felix har legat i vattnet. Medan det senaste tillskottet barn har stått på bryggan i flytväst och doppat fötterna.. OM man bortser från dom två gångerna hon trillade i..Det är Hilda jag menar.. tänkte bara vara tydlig så ni inte tror att det är Filip jag pratar om..Filip satt på en plätt i skuggan.
Väl hemma packade Filip väskan för att dra iväg till en gammal kollega på nån sorts "uppvilningskväll"..det ska bli spännande att se hur utvilad han är när han kommer tillbaka..JAG som snart får en hjärnblödning på RIKTIGT, är hemma med två övertrötta barn, utan diskmaskin och SPIS.. Men det är lugnt.. Jag har ju tidigare hävdat att jag är en supermänniska. SÅ nu är barnen i säng (dock vakna) och golvet målat en gång.
Filip in action.. eller ja...Han säger att han gör som dom riktiga hantverkarna..tar en fika paus.
Bilderna är tagna kvällstid så det blir inte så bra.. Men jag bjuder på bättre bilder när det är helt klart:)
Allt kaos som blir runt omkring gör att vita golv känns lite onödigt...Fast det ät ju bara är en tillfällig känsla.
.
Mitt tips är dock:
1. Ha inte barnen hemma när ni ska utföra hantverks arbete..
2. Lägg golv innan ni flyttar in i ert hus/lägenhet så ni slipper mecka runt med alla prylar..eller..
3. LÅT NÅN annan göra jobbet!
.
Alla andra dagar som jag inte har spenderat på bloggen har jag och barnen semestrat lite på egen hand, eftersom Filip inte har semester än. Vi har bla. haft frukostutflykt i skogen, gått till lekplatsen med Hildas docka; Allan ( hon har själv döpt den till det..jag säger bara stackars framtida barnbarn..) Allan har fått gunga och åka ruschkana med huvudet före.. Vi har haft trädgårdsmys med vattenspridaren och sagostund under seglen som äntligen är på plats..Vi har varit på Gustavsvik, JAG ensam med två barn som vill helt olika saker.. kan det man vara mer supermorsa än så? Ja.. också har vi förstås firat midsommar på ett väldigt föräldramässigt sätt. Helt utan alkohol. Det ser dock ut som att Felix klunkar öl på bilden nedan..men det gör han inte!
Visst är det underbart med folk som ska envisas med att ta kort när an äter och pratar..NOT! Observera at JAG tagit dom andra bilderna, då alla håller munnarna stängda:)
.
.
Fortsättning följer på golven.. När köket är lagt ska det ju fortsättas i matrummet..OM jag är uppe tillräckligt länge i kväll/ natt så hinner jag stryka det en gång till. Jag tror att det är värt det!
Hoppas ni har en bra sommar.
Kraaam Jenny

Kommentarer

  • Anna säger:

    Oj oj oj, vilken tur att det inte var en hjärnblödning. Ni verkar ha haft fullt upp med golven, men det ser ut att bli så snyggt! Du är en riktig supermorsa! Själv valde jag bort att åka och bada på det tempererade utebadet i dag när det var sommarens varmaste dag typ. Mina flickor fick nöja sig med svalka hemmavid och köpa en ny pool till trädgården i stället, men de verkade vara rätt glada ändå. Se till att få vila lite framöver du också! Kram Anna

    2011-06-29 | 22:25:47
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • Petran på DesignInsight säger:

    hoppsan vilken hemsk upplevelse! Hoppas han mår bättre nu!

    det ser iaf bra ut på bilderna om det är någon tröst! kram!

    2011-06-30 | 21:11:37
    Bloggadress: http://designinsight.se
  • Hanna - Whiterainbow säger:

    Ni ska ju inte behöva dräpa er!! ;-) ser fint ut iaf!

    2011-06-30 | 22:23:38
    Bloggadress: http://whiterainbow.se
  • Josefina säger:

    Såå jäkla söt Hilda är speciellt på den fjärde bilden, jag adopterar direkt!

    2011-06-30 | 22:27:05

Kommentera inlägget här: