jane the pain - inredning & sånt..

Hur gör man??

Kategori: Jtp-Design

Alltså nu klantade jag mig lite. Jag hittade ett meddelande från någon av er i min skräppost.. Det hade tydligen hamnat i skräppost filtret. Du som frågade..jag hann inte se vad du hette. Men du undrade över hur jag gått till väga för att starta shoppen osv..
Så här var det:
En dag fick jag ett överflöd av mina ideér i huvudet och kände att nää.. Kan alla andra driva företag måste väl ändå jag också kunna det. Jag jobbar heltid i vanliga fall och kommer fortsätta att göra det. Shoppen är min hobby, iaf till att börja med. Men växer den till nåt större är ju det fantastiskt/en bonus..Men jag har inga planer på att bli rik på detta. Man måste sälja en hel del för att kunna leva på försäljningen. Dessutom vill jag kunna hålla anständiga priser.
Sen letade jag upp en hemsida som säljer färdiga mallar på webbshoppar. Jag har valt en ganska enkel..och jag har slitit mitt hår för att lära mig den.. ett domännamn vill man också ha. Mitt är www.jtp-design.se Jag har dock inte pekat det till shoppen än.
Jag har inte ansökt om några starta eget bidrag eller sånt. Jag har inte ens varit i kontakt med arbetsförmedlingen. På skatteverkets hemsida reggar du ditt företag, sen ansöker du om F-skattsedel.. Fixar med kontonummer/bankgiro vilket du nu vill ha..en revisor lär man också behöva när det är dags att göra bokslut.
Glöm inte försäkring!!
Jag kommer ha ett litet lager hemma. Men kommer också ha en del som tillverkas på beställning. Detta för att kunna erbjud mer produkter.
Sen undrade du som alla andra NÄR shoppen öppnar..Jag har lovat att den ska öppna i mars.. Men jag vet inte när allt kommer vara klart. Det är mer än man tror att fixa med. Dom flesta av mina prylar kommer ju tillverkas av mig och mina samarbespartners så det tar lite tid.. Men senast den sista MARS kommer ni kunna klicka in och shoppa loss på www.jtp-design.se
Hoppas detta var svar på dina frågor..och att du ser detta:)
Lycka till, kram Jenny

Kommentarer

  • Klumpen säger:

    Hej

    Läste om hur du har arbetat för att kunna ha en webshop. Ett litet tips bara är att du ska ha en redovisningskonsult till dina bokslut. En revisor gör ett annat arbete och tar betydligt mer betalt.

    Bara ett litet tips. Försök leta upp någon som är seriös och som gör ett bra jobb, kontakter är bra för då kan man få tips om seriösa redovisningskonsulter, det finns alla sorter som i alla branscher.

    Ett litet tips bara. Lycka till med shopen, jag gillar verkligen dina grejer.

    2011-03-01 | 20:40:49
  • Jenny säger:

    Svar:

    Tack för tipset..det ska jag kolla upp. TACK tackelitack;)

    2011-03-01 | 21:03:27
    Bloggadress: http://janethepain.se

Kommentera inlägget här: