jane the pain - inredning & sånt..

Jane the pain viktbloggar;)

Kategori: Jag & familjen

Bara så ni vet börjar det närma sig en choklad fest..
För er som missat det så gick jag upp 30 kilo för 7 år sen, när jag var gravid med Felix.. Det var hemskt. Jag kunde inte amma och bli så där ammningsutsugen som vissa har en tendens att bli..Det tog ca två år att bli av med dom där kilona.. När jag blev gravid med Hilda hände samma sak. Läkaren konstaterade dock att jag hade graviditets struma. Detta förklarade varför jag hade gått upp så mkt och varför det var så svårt att gå ner i vikt igen.. OCH varför jag fått en fettvalk på halsen..Grrrr..

Två år i rad har jag tvärslutat äta godis, kakor chips mm..Första gången höll jag uppe i 6 månader..Då gick jag ner 12 kilo..Nu har jag gått ner ytterligare.. Sen Hilda föddes har jag tappat 22 kilo av 26 kilos uppgång..Helt sjukt hur stor jag var.. Mitt mål är att komma i mina vanliga kläder, och se ut som mig själv igen..

Det är ganska segt att gå ner så där många kilon. Meeen snart, snaaaart är jag tillbaka på min start vikt. Alltså vad jag vägde när jag blev gravid med Hilda.. Det är första steget..att komma tillbaka till den vikten. MEN så var det så att jag hade gått upp innan jag blev gravid med henne.. så 4 kilo till hade jag gärna loosat..

Till saken: När jag nått min startvikt anser jag att jag är värd att börja äta choklad igen.. och då ska det firas med en CHOKLADFEST.. Det ska alltså bara förtäras choklaaaaad och dryck.. VALFRI dryck;)

Jag vet att det är knäppt att fira viktnedgång med choklad.. Men så är jag ju ganska knäpp också:)




Jenny

Kommentarer

  • Camilla säger:

    Ååå vad jag känner igen mig! Gick själv upp 29,5 kr med första ungen. Fick havandeskapsförgiftning så mycket vad iof vatten men ändå ;) Med andra ungen var viktuppgången ganska normal men har ändå brottats med en massa kilon. Har helt enkelt varit för glá och trivs med mig själv för att tänka på det tills nu. NU tog ja tag det, körde 2 ½ vecka med pulver (blä) och tappade 7 kilo på den korta tid. Det smakar om sagt urk men det va en bra kick-start och gjorde mig supermotiverad att tappa de sista 4 pannorna med bättre vanor i vardagen!

    2011-03-07 | 09:29:17
    Bloggadress: http://wernerssonskan.blogg.se/
  • Emelie säger:

    GILLA skarpt!!! bjuder in mig själv på den festen=)

    2011-03-07 | 09:42:33
  • Tina säger:

    Oj vad duktig du är! Och självklart ska du fira med choklad! Önskar dig en fin måndag! KRAM!

    2011-03-07 | 10:30:28
    Bloggadress: http://familjenrosmer.blogspot.com
  • marie alexandersson säger:

    Klart du ska fira det precis som DU vill...jag hade gjort samma sak,tveklöst ;).Kämpa på!!!

    (jag kämpar också)...äter ngt som heter Herbalife. Består av 2 shakes per dag, vitaminer, fiber å örttabletter, å så får man äta 2 mellanmål samt en middag per dag...Tror på ngt som håller i längden å inte på jojo-bantning. Alla måste hitta sitt koncept som passar kropp å själ!!!Jag alltid stirrat mig mkt blind på vågen, men här mäter man med måttband, jag gått ner 2 kg på 3 veckor, men däremot 35 centimeter på mina olika kroppsdelar ;)...



    Nu var det inte jag som skulle ha beröm, men det är ett bra medel som funkar å ville bara tala gott om det. jag har även en unnardag per vecka, då goare mat å snask intages ;).



    JOBBA PÅ ETT Å TVÅ, DU ÄR SUPERDUPER DUKTIG PÅ JÄTTEMÅNGA FRONTER!!!!!!!!!!;) ;)

    /KRAM KRAM

    2011-03-07 | 15:45:02
  • Tina säger:

    Klockrent!!!! Finns ju inget bättre än choklad! Min medicin mot allt. Kanske därför jag inte har gått ner sen jag fick mitt andra barn. För 3 år sen :). Så jag börjar bunkra upp redan nu med både choklad, coca cola och vin och kommer jag oxå :)

    2011-03-07 | 17:01:46
  • jenny säger:

    SVAR:

    Alla-Vad skönt att höra att det inte bara är jag som kämpar med mamma kilona:) Om jag hejjar på er så kan ju ni hejja på mig.. NI är så hjärtligt välkomna allihop..på CHOKLADFEST:)

    Kram

    2011-03-07 | 22:50:29
    Bloggadress: http://janethepain.se
  • Dansbandsfrun säger:

    Du är superduktig gumman!!

    2011-03-08 | 18:38:02
    Bloggadress: http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: