jane the pain - inredning & sånt..

Kommer han verkligen bli sjuksköterska??

Kategori: Jag & familjen

Igår var jag på utbildning på jobbet. Jag skulle snabbt tillbaka till boendet eftersom jag skulle servera mat till eleverna. Maten som skulle serbveras leveraras från samma ställe som jag var på utbildning. Jag pratade med kocken och vi ordnade så att jag kunde leveras tillsammans med maten till boendet.. Himlans bra efter som det var lite stressigt.

Budkillen som körde den ganska ofräscha budbilen...var en ung kille i 23 års åldern skulle jag gissa. När man får åka så där med nån man inte känner måste man ju försöka prata lite och vara lite trevlig..

Jag:-Är ni ett stort budföretag?
Killen:- Nej!
Jag:- Kör du mycket?
Killen:-Nej, jag kör bara som extra knäck.. egentligen pluggar jag.
Jag:- Jaha.. vad pluggar du till?
Killen:- Sjuksköterska (sen fnissade han som om det var kul..antar att han tyckte det var ett tjejyrke).
Jag:- Jaha oj.. det skulle jag aldrig vilja bli.
Killen:- Nähe??
Jag:- Tycker du inte att det är lite äckligt?
Killen:- Våddå menar du sprutor? det har jag inga problem med?
Jag:- Jag skulle aldrig ta spruta på någon.. FY..Fast jag tänkte mer på att sätta kateter och sånt..
Killen:- Äh... det har jag inte gjort än..
Jag:- Men tänk när det kommer en jättegammal tant som är helt hårig och sladdrig och du ska sätta en kateter på henne..Eller en gammal gubbe.. eller nån som har svårt med hygienen..
Killen:- Usch.. det har jag inte tänkt på..
Jag:- Eller när dom ska kissa i bäcken eller när nån kräks ner hela sjukhussängen..eller bajsar ner sig.. eller när barn är svårt sjuka..eller när nån DÖR.
Kille:-(tystnad)..........Alltå det har jag verkligen inte tänkt på.............
Jag:- Nähe.. det kanske du borde göra.....eller?!
Killen:- Jaaaa..det borde jag nog..
Jag:- DU..tack snälla för skjutsen..och lycka till med studierna..

Nu kommer jag undra för resten av mitt liv om den här stackars killen verkligen kommer slutföra sin utbildning.. Sen vill jag bara tillägga att mina chefer, i organisationen där jag jobbar..har satsat på en utbildning som går ut på att man ska lära sig att hålla motiverande samtal (MI)..detta var nog inte ett sånt. Jag kanske ska fördjupa mig i MI studierna;)
Undrar om jag uppfyller Alans förväntnigar om att vara en nyporos??

Kram Jenny

Kommentarer

  • Tina säger:

    Haha! Stackars kille han har nog hoppat av sina studier idag ;-) Lycka till med webshoppen! Den är superfin! KRAM!

    2011-03-31 | 09:14:25
    Bloggadress: http://familjenrosmer.blogspot.com
  • Kerstin säger:

    men hur kan man inte veta att det liksom ingår i jobbet??? Jag pluggade till uska innan men bara tanken på att fastna på ett äldreboende gjorde att jag slutade. Inget ont om gamla då jag gillar att arbeta med människor men byta blöja på vuxna, duscha gamla unkna gubbar osv är inte min grej... Haha, du kanske ser honom på McDonalds sen ;0) då vet du om han fortsatte plugga. ;0) kram

    2011-03-31 | 09:50:50
  • Marie Alexandersson säger:

    Du sa ju inget annat än sanningen på ditt sätt eller hur!!!Många idag kanske inte som du säger tänker så längt innan de kommit in på en utbildning å ser typ "f-n vad skoj det ska bli att köra ambulans typ"....Dagens sanning, nu får han tänka ett tag på alla detaljer du nämnde ;)...Jag skrattade enormt när jag läste det iaf.



    HA EN BRA DAG!!!!!!!!!!!!

    2011-03-31 | 10:00:05
  • Petra (Kocken) säger:

    Hahaha... underbart Jenny!

    Skrämde du våran budkille?! Nu blir han fast i budbilsbranschen i resten av livet...

    Skrämmande att höra att bilen inte var så fräsch tycker jag!!!

    Kram

    2011-03-31 | 12:35:14
  • Sofia säger:

    haha, stackars kille!! :)



    2011-03-31 | 19:39:01
    Bloggadress: http://sofias-liteomallt.blogspot.com
  • Vivvi säger:

    Hahahaha!! DET var djurplågeri, iaf snudd på!;) Ses i em :)

    2011-04-01 | 09:57:32
  • Yenny säger:

    Hahaha. den var bra :)

    2011-04-02 | 09:49:36

Kommentera inlägget här: