jane the pain - inredning & sånt..

Nya planer....igen..

Kategori: Inredning & inspiration

Hej på er.. Jag har legat vaken halva natten och tänkt..Jag har fått en idé......igen. Men jag kan inte bestämma mig för om den är bra eller inte.
Problemet som ska lösas är fortfarande datorplatsen..blandat med att Hildas rum är på tok för litet..
Min Idé är att ge upp vårt sovrum.. Antnigen att Hilda får det. Eller att Felix får det och Hilda får Felix rum. Hängde ni med. Isf blir det lager/kontor på Hildas micro-rum. Jag har börjat inse att vi verkligen behöver det om vi båda ska driva företag..Vårt sovrum får då tillfälligt vara i allrummet på övervåningen..När elaka styvbarnet-Elin sen (om några år) flyttar hemifrån så tar vi hennes rum till sovrum och Allrummet uppe blir tv-rum igen..
Så här ser planlösningen/rumsfördelningen ut idag..Håll i er för min konstnärliga ådra;):
Det som tar emot med att göra så här är vår älskade väggtext i sovrummet.. Hmm, säg om jag är knäpp eller om det är en bra lösning..Vi behöver verkligen det där kontoret..och Hildas rum är på tok för litet för allla hennes leksaker. Snart börjar hon sova i riktig säng också..
Domino via Black Eiffel
Beckers
Mio/Alcro
Sköna hem
Jenny

Kommentarer

  • MariaN säger:

    Jag tycker det verkar som en bra lösning. Ska du bli "business-woman" lär du ju behöva utrymmet till kontor. Min syster har också sitt allrum på ovanvåningen til vuxen-sovrum och de tycker att det funkar utmärkt. Enda nackdelen är att det måste alltid se tipptopp ut.(man kan alltså inte kasta in alla grejor i sovrummet när det kommer objudna gäster ;) Och skulle det funka sådär så flyttar ju som sagt "elaka styvbarnet" om ett par år :)

    Lycka till

    Kram Maria

    2011-03-26 | 09:13:34
  • Sofia säger:

    Det låter väl inte helt fel, tänker bara på att det kanske inte är så roligt att sova ute i allrummet... men allt annat låter bra. :)

    Vi har lite samma problem här, vår minsta pojk har för litet rum men vi hade ett stoooort förråd som ska delas på två så får pojkarna varsitt nytt rum och så blir deras två nuvarande rum lite lekrum och ett litet tv-rum. Det är ju så roligt med nya idéer och då får man ju nya rum att inreda... haha :)

    Ha en bra lördag! Kram!

    2011-03-26 | 09:26:55
    Bloggadress: http://sofias-liteomallt.blogspot.com
  • Malin säger:

    Njae, jag tror inte ni kommer vilja sova i allrummet tyvärr...Har ni ingen outnyttjad under trappan plats eller ngn annan stans ni kan klämma in en arbetsplats? ( garderob eller nåt som man kan gå in i) Kan inte Hilda och styvdottern byta rum då? En liten en behöver ju oftast större utrymme än en tonåring att röra sig på :)

    2011-03-26 | 20:01:44
  • jenny säger:

    SVAR:

    Halva gårdagen gick till ommöblering..men näää det kändes inte riktigt hundra. Jag får helt enkelt styra upp en lagerhantering i garaget..och skrivbordet.... ja det får vi trycka in... NÅN stans..

    2011-03-27 | 10:30:31
    Bloggadress: http://janethepain.se

Kommentera inlägget här: