jane the pain - inredning & sånt..

Ännu en seperation på g..

Kategori: Jag & familjen

Som ni vet håller vi på och fixar med vår altan.. Det är verkligen kaos i hela trädgården. UNdertiden tills vi målat och bytt en del vindskivor har vi köpt ett sånt här på Ikea
Det ser inte mycket ut för världen när man ser det så här.. Men det blev ganska bra (förutom vissa problem som tillstötte)..Vi måste höja det en bit.. vilket leder till att alla gardiner måste förlängas.Oftast när jag och Filip ska montera/bygga något slutar det nästan i en seperation..Gårdagen gick till så här:
Filip:- Fan, faaaan, faaan.
Jag:- Kan du sluta säga fan hela tiden? Det går liksom inte bättre om  du svär.
Filip:- Mmmm... faaaan nu tappade jag en skruv i springan på altangolvet.. Jävla....skit..VAR ÄR BESKRIVNINGEN??? FAAAAN.
Jag:- Men sluta..jag fattar inte så här är det alltid..
Filip:- Jenny.. nu tycker jag att du skapar en profil på Match.com
Jag:- VA??
Filip:- JA.. så söker du en händig hantverkskille..en snickare typ. Sen kan du vara ihop med honom några år så han får fixa allt här hemma.
Jag:- VA?
Filip:- Ja. Det är ok för mig.. Sen när allt är klart kan du dumpa honom, så kommer jag tillbaka.
Jag:- Mmm det var ju ett bra förslag.. VAD får dig att tro att jag skulle byta tillbaka till den ohändige när jag fått smak på den händige??
Filip:- Ehh..just det..
Jenny

Kommentarer

  • Lotta säger:

    Ha ha, det önskar jag också att jag hade ibland. En riktig Martin Timell kille som bygger och fixar med det jag önskar...



    Dom med bra packmaterial heter Arox.

    Såg att du hade genomskinliga klistermärken på dina varor med loggan på. Var har du beställt dom? Hmm, funderar på om dom fäster på betong, dom jag provat innan har inte gjort det...



    Ha en bra dag!

    2011-05-13 | 10:58:57
    Bloggadress: http://iettlitethus.blogspot.com/
  • jenny säger:

    Svar:

    Eller hur:)

    Mina klisterlappar kommer med plexin. Det är min leverantör som fixar, minns inte vad just klisterlapps företaget hette. Men jag kan kolla upp det åt dig om du vill. Du kan få en klisterlapp från mig så du kan testa om dom fäster.



    Tack.. ska kolla med Arox:)

    Jenny

    2011-05-13 | 12:41:52
    Bloggadress: http://www.jtp-design.se
  • Petran på designinsight säger:

    hihihi!

    inte för att skryta men....jenny du vet väl att jag har en snickarkille? ;) hihi! MEN det räcker inte bara med det liksom...det är inte säkert att de vill..hmm.. Alltså du vet det här med skomakarens barn eller vad man brukar säga! men efter lite bearbetning brukar det funka!

    Som igår då sa jag till han att kolla efter spillbitar till mina nya skåpdörrar och han sa inte emot ens! Förhoppningsvis kommer han ihåg!

    trevlig helg! Kramis

    2011-05-13 | 18:00:27
    Bloggadress: http://designinsight.se
  • Angelica säger:

    Haha Jenny. Tack för att du alltid förgyller med dina inlägg! Ligger här och skrattar igenkännande :)

    2011-05-14 | 20:26:53
    Bloggadress: http://www.mamamekko.blogspot.com

Kommentera inlägget här: