jane the pain - inredning & sånt..

Sjuuukt orättvist..

Kategori: Jag & familjen

Min lillasyster har som ni vet åkt som aupair till USA. Hon har varit där ca två veckor nu.. och ja.. det är nog så att hon aldrig kommer hem igen. Hon har hamnat i värsta LYXFAMILJEN.. Dom har inte vita golv och inreder as romantiskt.. Men om man bortser från dom jätteminusen..Så är Mamman i familjen hemmafru..Pappan dyng poppis advokat. Dom har 4 ungar.. Mathilda ska ha hand om dom två yngre, varav den ena har värsta HOLLYWOOD kalufsen. Trots att hon bara är 2.5 år gammal. Jag tror INTE Hilda kommer hinna få så mycket hår på ett halvår.......
Familjen har ett flertal trädgårdsmästare, TVÅ aupairer som byter av varandra. Just nu har dom fyra aupairer.. Två gamla och två nya. Dom ska liksom överlappa varandra under två månader eller nåt. DESSUTOM har dom två barnflickor..och städerskor..
Hallå är inte det liiiiiite orättvist?

Jag har två barn, ett eklakt styvabarn (tonåring dessutom) en snurrig man (troligtvis en aning dement) två galna barn som härjar dygnet runt..Dessutom jobbar jag heltid på mitt vanliga jobb..minst halvtid med mitt företag. Ändå tycker jag att det alltid är tomt i plånboken..Jag vet vad ni tänker....shoppande bla bla..Jag tycker faktiskt att jag kunde få en fjärdedels barnflicka och en liiiten städerska iaf..

NÄ nu ska jag tänka på alla barn och fattiga, och alla som far illa så jag förstår hur bra jag har det....MEN GUd skulle kunna tänka på att om det var JAG som hade så mycket pengar. Då hade jag nöjt mig med en städerska och kanske en liiiiten hjälp med barnen.. Men det är bara för att jag inte bor nära min föräldrar.. Övriga pengar som rika lägger på löner till alla anställda hade jag gladeligen donerat till dom behövande.. Fast ifs..dom donerar nog en del OCKSÅ..

Här har ni hennes YBER romantiska rum.. Givetvis med kläder slängda lite varstans.. Hon är ju 19...

Vill ni följaMathildas blogg. så Hittar ni henne i blogglistan till höger. Än så länge verkar det som att hon shoppar mer än passar barn..Ja också hänger hon ju med Mr Big då..

Kraaam Jenny

Kommentarer

  • Abbie säger:

    My sisters and my brother lives in the states. The normal salary of a doctor is from 10000 dollars and it can reach to 60000 dollars plus bonuses and gift cards.



    The normal household in the US can afford maids, nanny ect.



    But the homeless very poor people are in the black areas.



    When i first travelled to States i was in a total shock.



    But anyways money is not important. I'am with a Swedish man and for me he is a king.



    Love,

    Abbie

    2011-05-28 | 16:46:13
  • Tess säger:

    Ooh, en sån välbärgad familj skulle ju VERKLIGEN lägga vita golv. Tänk att ha nån som dammsög och skurade husets alla vita golv varje dag... Tills vidare är jag dock jävlit glad över våra oljade ekplank. Med såna slipper man städa oftare än en gång i veckan. :P

    2011-05-29 | 13:06:05
    Bloggadress: http://hellandglory.blogspot.com
  • VBMLS som faktiskt saknar sin VBS säger:

    tänk då om dom hade haft lika fint hus som dig inuti... Då hade det varit fulländat! Haha tuuuuuuur att jag inte blir precis lika kräkfärdig som du av Romantik ;) saknaaaaaar dig och din lilla familj! <3

    2011-05-29 | 16:29:32
    Bloggadress: http://mathildaekberg.com

Kommentera inlägget här: