jane the pain - inredning & sånt..

Just det..

Kategori: Hemma hos mig..

jag har ju faktiskt inte berättat för er..
Hilda har varit lite sjuk..så där halvkrasslig. Vi har gått hemma i två dagar och det går inte att jag bara trampar runt här hemma. Vi har druckit kaffe och ätit tårta på låtsas, Hilda har gjort klart för mig att tårtan bara är en leksak så att jag inte av misstag skulle råka äta upp den lilla träbit som hon tryckt in i min mun..Vi har läst alla böcker vi äger, pusslat, målat och pärlat. Sen råkade vi dra igång ett litet trippel rumbyte...Filip hade ju liksom sagt ok så där i förbifarten. Så är det bäst att passa på. Nu bor Hilda i vårt varma sköna rum. Kontoret är i Hildas gamla rum och vi sover i det lilla allrummet på övervåningen. Just det där sista är inte optimalt, men det är bara tillfälligt. Det som gör ont i mig är att Hildas blommiga tapet-elefant och vår väggtext kommer att ryka.. Men, men..kanske kan vi sätta upp samma väggtext i vårt nya sovrum sen när vi får tillgång till det.
Hilda är vansinnigt glad över sitt nya STORA rum. Hennes pappa är lite irriterad, och hennes mamma sjukt fixarsugen. Barnrum är ju sååå kul. Mdf idén är inte förankrad med Filip (än), men den kommer genomföras.....när golvet är klart......Jag säger inte vad det är förrän jag har helheten klar för mig. Just nu planerar jag lek/skrivbordsbänk.. En tapet måste smällas upp och jag tror det blir denna:
Ni kan se den på plats i ett rum HÄR.. Jag kan inte sluta tänka på den så jag får nog helt enkelt klicka hem den sen. Finns att köpa HÄR.
Den kommer göra sig ypperlig till Hildas röda säng och hennes röda bumling..
Jenny

Kommentarer

  • Therese säger:

    Visst är den härlig! Föreslog för min man (som är målare och som borde kunna tapetsera om lite nu och då hemma!!!!????) att vi kunde ha den till jul nån stans ;) -han undrade om jag hade feber eller något..... hmmmmm

    2011-10-26 | 20:55:49
    Bloggadress: http://vittellersvart.blogg.se/

Kommentera inlägget här: