jane the pain - inredning & sånt..

Ojojojojojoj..

Kategori: Jag & familjen

Jag är antingen HELT galen eller bara sjukt bra på att övertala folk;).. Nu har jag trots att jag inte träffat Filip så mycket dom senaste dagarna fått honom att tycka att Hilda ska byta rum till vårt sovrum. Han sa själv:
- Jag håller med..Hilda behöver lite mer utrymme..och det vore ju skönt att få riktig ordning på alla företagsgrejer och ditt lager och sånt..
Alltså jag vet inte själv hur jag bär mig åt. Jag har lyckats övertala Filip till att vi ska vara sovrumslösa ända tills Elin flyttar hemifrån....HUR bär jag mig åt??;)
Det är ju helt as-super-mega bra.. NU får jag göra ett jätteroligt rum till Hilda..igen. Vårt sovrum är dock lite meckigt att få till ett ypperligt barnrum. Men jag har en vansinnigt rolig/bra idé som kommer bli sååååå bra. Den innefattar lite Billy bokhyllor och en himlans massa mdf skivor, lite pill, svordommar, kanske en skilsmässa och lite färg. Just mdf bygget kommer dock INTE vara så lätt att förankra med Filip.
Till arbetsrummet behövs inte så mycket.. Kanske lite mer betongtapet då..annars är det nog det lättaste..Nu ska jag bara hitta en rolig tapet till Hildas nya..eller ja.. Jag ska inte sätta igång med detta projektet förrän golvläggningen är klar..SUCK. Har ni förslag på tapeter så hojta.
.
Bilderna jag skulle fota idag får vänta en stund. NÅGON snodde med sig kameran till jobbet. Fö är Hilda sjuk, så jag har läst alla Alfonsböcker och Totteböcker som finns i detta hus, ca 20 ggr om. Vi har även myst och haft pannkakskalas:)
Kram Jenny

Kommentarer

  • Erica säger:

    http://www.bygghemma.se/inomhus/farg-och-tapeter/barntapeter/barntapet/tapet-what-a-hoot-70515/p-195833



    Från gårdagens Arge snickare !

    2011-10-20 | 13:33:17
  • Jenny (janethepain.se) säger:

    Tack men jag vill nog ha nåt tuffare. Går ju över lite mer till rött nu..

    2011-10-20 | 13:42:40
  • Josefina säger:

    Jag behöver också tips gärna som går ihop med rött!!

    Då min dotter ska få sig en makeover(på rummet).

    Jag har kollat igenom photowall typ 1000 gånger och jag blir knäpp snart vill hitta den ultimata tapeten så jag kanske inte tröttnar så fort som jag oftast gör med barnas rum och det blir så dyrt varje gång jag vill ändra...

    Men det är ju såå kul så jag förstår att du e överlycklig!!!!

    Kram/ Josefina

    2011-10-20 | 14:34:14
    Bloggadress: http://josefinashem.blogg.se/
  • Alma säger:

    Det var ingen dålig övertalning,men var ska ni två sova då;)



    2011-10-20 | 15:24:54
  • pysseliten säger:

    ska bli kul att följa du kan du ;)

    2011-10-20 | 20:59:39
  • Jenny säger:

    Sv: Josefina..För mig lutar det nog åt julgranstapeten från photowall.se



    Alltså vi kommer att ha någonstans att sova. Ni behöver inte vara oroliga;) Sen när Elin flyttar har vi ett perfekt sovrum på nedervåningen. Ungarna, kontor, tv rum och toa blir det då på övervåningen. Det kommer bli perfa:)

    2011-10-21 | 07:48:47
  • Josefina säger:

    Den har jag också i åtanke verkligen älskar den vita med dom svarta granarna!!

    Det här projektet kommer bli kul att följa!

    Kram/ Josefina

    2011-10-21 | 07:57:12
    Bloggadress: http://josefinashem.blogg.se/

Kommentera inlägget här: