jane the pain - inredning & sånt..

Kaotisk morgon med galna barn..

Kategori: Jag & familjen

Alltså jag säger bara VILKEN dag det har varit. Den kändes inte så jobbig.. inte förrän NU, när jag fick lite andrum.
Morgonen började med att jag inte vaknade av väckarklockan. Eller ja, jag brukar ställa min mobil. Men igår när jag skulle sätta den på laddaren efter att ha varit helt urladdad kunde jag inte starta upp den. Jag var tvungen att ha PUK koden. Efter en miljard svordomar och en halvtimmes letande i alla skåp och lådor fick jag nöja mig med att ställa Filips klockradio (som fö inte han heller vaknar till). I vanliga fall brukar jag ha packat gympa kläder till Felix, lagt fram kläder till båda barnen, (nästan till Filip också)..Just för att slippa morgonstressen. Men inte just denna morgon.
.
Felix är som en zombie på morgnarna..eller ja. Han är nog lite mer som en Zombie mixad med Alfons Åberg. Ingenting kan gå så långsamt som det gör för honom på morgnarna.
Hilda började morgonen helt fantastiskt. Hon klädde på sig alla sina kläder själv, jättesnabbt. Nu var hon kanske inte klar med påklädningen när jag tyckte att hon var det. Nä då, en hel Pippi Långstrum outfit skulle dras på över dom vanliga kläderna. Att förklara för en tvååring att mjuka Pippiskor inte går att ha ute är en konst. Tills sist gick det. Filip stod under hela strulet som en flåsande tok och höll på att gå upp i atomer. Jag antar att det finns en anledning till avsaknaden av hår..
.
Efter allt "komma iväg till skolan/dagis strul", konstaterade jag att Filip skulle bli tvungen att lämna våra vilddjur i skolan och på dagis själv eftersom klockan var vansinnigt mycket. Mötet jag väntat på att få gå på i över ett år kunde jag liksom inte missa. Jag cyklade som en blådåre in till stan. Det tar egentligen 20 minuter, men idag tog det tio ynka minuter. Jag var kanske en aning andfådd när jag kom fram. Svettig och äcklig också för den delen. Men jag lhann..nästan helt i tid!
.
Jag har slitit som en galning med diverse fix hela dagen. För att efter jobbet åka med Felix till Kom tek. Det är veckans höjdpunkt. Det är verkligen SJUKT kul. Det är liksom pysel fast på en lite mer killnivå. Lite teknik inriktat, och teknik tycker jag är vansinnigt kul. Felix också. Han har inte fattat att det egentligen är helt vanligt pyssel. Förra gången fick vi göra drakar (vår drake flög bäst.. på riktigt utan att skryta..den var även snyggast..skryt), idag gjorde vi fordon och nästa vecka ska vi göra något som har med rymden att göra.
Under tiden vi pysslade berättade jag för Felix om min mobiltelefon som inte gick att strata upp igår kväll.. Då var det plötsligt en liten 7.5 åring som blev alldeles röd i ansiktet och tittade skamset ner i golvet.
Ojdå, det var visst hans fel att jag fick leta PUKkod som en galning.
"Mamma jag skulle bara testa ett spel i din mobil. Men det stod bara fel PINkod hela tiden". Det är tur att vissa ungar är sjukt söta.
Hilda i sin tur hade bråkat om Pippikläderna hela vägen till dagis. Efter att Filip knölat på henne Pipskorna och skulle skyffla in en liten Pipp Långstrump alias Hilda på dagis, ångrar ungen sig.
"Inte ha pippi skor..Inte ha pippikläder".. Så fick snälla nervvraks pappan snällt hjälpa henne av med alla Pippikläder och knöla ner dom i dagisfacket. Som sagt..DET ÄR TUR ATT DOM ÄR SÖTA!

Kommentarer

  • Tina säger:

    Haha! Ja det är ju tur att de är söta! Ibland har man dock lust att sälja dem ;-) KRAM!

    2011-10-04 | 10:22:28
    Bloggadress: http://frurosmer.wordpress.com

Kommentera inlägget här: