jane the pain - inredning & sånt..

Billy loves köksluckor..

Kategori: Hemma hos mig..

Ja men vi kör väl lite hemma hos-bilder som jag lovat att bli bättre på.
Kommer ni ihåg att jag hade Billy-bokhyllor som jag ville ha släta dörrar till? Tidigare stod hyllorna på Hildas rum. Nu står dom i allrummet/arbetsrummet på övervåningen och agerar förvaring åt mina företagspapper/pryttlar.
Jag har fortfarande inte fått på några handtag.. vilket är ganska praktiskt då små klåfingriga barn inte kan komma in i skåpet;)
Jag har alltså två vanliga Billy bokhyllor från Ikea i måtten 80x201 cm och 40x201 cm= 120 cmcm.. Då passade det utmärkt att sätta på helt vanliga köksluckor 60 cm breda och 198 cm höga (om jag inte minns fel). Jag fick borra nya hål till fästena, men det var ganska lätt åtgärdat. Att fästa skåpet i väggen var också ett måste, så det inte tippar framåt när man öppnar luckorna. Det gör man med alla skå för man vill ju tänka på.. SÄKERHETEN!!
Tadaa..!! så fick jag skåpet som jag ville ha det.. Helt utan att behöva köpa ett nytt dyrt skåp..
Allt går om man bara ger sig 17 på det..
Jenny

Kommentarer

  • Emma säger:

    Men fy vad smart, mycket finare med dold förvaring :-)

    Kram/ Emma

    2011-09-18 | 15:37:59
    Bloggadress: http://hemmahosemppan.blogg.se/
  • jenny (janethepain.se) säger:

    Sv Visst är det.. Jag klarar inte av att se allt plotter;)

    2011-09-18 | 20:14:58
  • Alma säger:

    Snyggt det blev,skulle aldrig själv komma på en sån sak,du är alltid så påhittig och duktig;)

    2011-09-19 | 18:15:52
  • Jenny säger:

    Sv: Hehe.. visst är jag SMART;)

    2011-09-20 | 08:50:55

Kommentera inlägget här: