jane the pain - inredning & sånt..

Skambjuder lite..

Kategori: Hemma hos mig..

Vad gör ni idag?? Jobbar antar jag. Själv har jag LEDIGT.. Fast Hilda vaknade i morse och var ur snorig OCH hade ont i magen. INGET bra. Nu är hon bättre, jag kan tänka mig att hon blir hemma från dagis i morgon också. Men det gör inget. Felix har studiedag så det kan ju bara bli supermysigt. Det är iaf så jag tänker...det slutar förstås oftast med att dom tjafsar och inte har någonting alls att göra..Det är så synd om våra barn. Dom har liksom ingenting att leka med. När jag tappar besinningen brukar jag föreslå att vi kan sälja alla TRÅKIGA leksaker på loppis (det skulle då innefatta ALLA leksaker), eller skänka dom till fattiga barn. Det är inget bra förslag i deras öron. Det är ju liksom kul att leka med dom I BLAND.
.
Hilda sitter just nu och kollar på Lotta på Bråkmakargatan..Hon identifierar hon sig med Lotta som också är super förkyld.
Jag sitter och skambjuder på div coola möbler på blocket;) Antar att jag retat upp en och annan människa..men vad då. Vissa saker är inte värda så mkt som ägarna anser.
Hittade bla dom här.. I'm In looove!!
Bild: Blocket.se
Jenny

Kommentarer

  • Tina säger:

    Hihi! Så brukar jag oxå säga till mina barn när de klagar på att de inte har något att göra. Eller jag brukar säga att vi ska hämta sopsäckar och slänga ner alla leksaker i så att vi kan köra dem till tippen. Då har de helt plötsligt massor att göra! Kram

    2011-09-22 | 14:09:32
    Bloggadress: http://familjenrosmer.blogspot.com
  • Jenny (janethepain.se) säger:

    sv: Skönt att man inte är ensam;9

    2011-09-22 | 15:02:39
  • Smill säger:

    Morr!



    Det värsta som finns måste ju vara prutare på blocket! jag sålde precis min soffa där till vad måååånga tyckte var ett aaaalldeles för högt pris. Men med is i magen fick jag det pris jag ville!



    tjing

    2011-09-22 | 19:07:12
  • Jenny (janethepain.se) säger:

    Sv: Jag vet.. Jag skrev just det när jag svarade på annonsen.. Att pruta är det värsta.. Men man måste ju chansa..

    Jenny

    2011-09-22 | 21:14:06
  • Jenny säger:

    Ett kompispar till oss brukar ha hälften av leksakerna i källaren och resten uppe, och byta mellan varven. Då känns de (enligt föräldrarna) som nya, trots att barnen känner igen leksakerna. Era barn kanske är för stora och medvetna för att göra så, men det kanske är värt ett försök? :)

    2011-09-22 | 21:49:26
  • Jenny (janethepain.se) säger:

    Sv: Det är smart.. Vi har dock ingen källare. Men vi brukar ta ut allt gammalt på landet, och där blir det så. Precis som om dom blir nostalgiska och leker som bara den.. Vi får väl gräva en källare helt enkelt;)

    Jenny

    2011-09-23 | 08:58:54

Kommentera inlägget här: