jane the pain - inredning & sånt..

I barnens rum..

Kategori: Hemma hos mig..

I dag har jag tänkt att jag ska få massor av saker gjorda.. Men som det känns nu har klockan tickat på ganska bra. Jag ska ägna några timmar åt att jobba med shoppen. Jag har lite nya saker som ska läggas upp under veckan. Så nu gäller det att ni håller koll;)
I helgen har jag mestadels slitit med Hildas rum. Hon har fått ett nytt "skrivbord" och en griffeltavla/anslagstavla. Hon är vansinnigt glad. Varje gång hon går in på sitt rum säger hon med sin sötaste röst:
-Ååååh så fint rum.. åååh så fint rum..
Då skulle hon bara veta hur fint det ska bli..när det är helt klart. Det känns helt rätt med allt det röda..och mer blir det förstås.. Det gäller bara att vänta på alla prylar..
Här får ni en liten tjuvtitt...Det ska fyllas på med en del (och lite andra) bilder på svarta tavlan. Jag tror även att det kommer få hänga en klocka uppe i vänstra hörnet. Dom vita blommorna finns att köpa HÄR.
Felix rum har piffats upp med bästa nattbelysningen i form av en ljusslinga från... håll i er... RUSTA.. 199:-
Som hittat liksom:)
Här hittar ni prylarna:
Star wars texten har jag gjort med hjälp av en vän..Vad jag vet, finns den inte att köpa..
Ljusslingan kommer som sagt från Rusta
Monster-nallen i fönstret samt Brabapappa-svart kommer från "Våra små" i Örebro
Mumien, svamplampan samt svart/vita dinosaurien i fönstret (bokstöd)kommer från barnvanligt.nu
Kudden med elefanter hittar ni på jtp-design.se
Prickiga sängkläder från Hm.com
Filt, Ikea.se
Fladdermusen har jag sytt själv.. Det kan hända att det dyker upp monster i shoppen framöver.. När jag får tid;)
.
Gardinerna brukar jag få frågor om. Jag har sytt en kappa av vaxduk. Den är vändsydd med bomullstyg på baksidan. Jag har sen fäst kappan på en vanlig mörkläggnings rullgardin från Ikea, med hjälp av kardborrband. Hur bra som helst:)
.
.
Det var allt från mig just nu..
Ha en bra dag.
Kram Jenny

Kommentarer


Kommentera inlägget här: