jane the pain - inredning & sånt..

Frisörsalong på dagis..

Kategori: Jag & familjen

I går när jag hämtade Hilda på dagis kom en överlycklig unge springandes emot mig. Anledningen till att Hilda var så glad, var att hon och hennes kompis "A" hade lekt frisör..Hilda hade agerat gäst på frisörsalongen... "A" skulle klippa Hildas hår långt.. Behöver jag säga att håret inte blev så där jättelångt. Luggen var klippt tätt intill skalpen.. Inte så värst uppskattat av Hildas mamma kan jag säga. Frankenstein looken känns lite halvmodern just nu. 
"TACK GUD för att jag flätat Hildas hår tänkte jag lite naivt.. för då hade hon ju inte kunnat klippa bakhåret om man säger så.. 
Ack vilken okunskap jag har när det gäller småbarnsfrisering. När jag kom hem och såg att det var lite klippt på Hildas tofsar hann jag tänka en hel del ramsor. När jag sen tog ur Hildas flätor (för att jämna till håret) och det bara trillade stora tussar vart jag ..TYP......GALEN!
 
Bild 1:Så här såg Hilda ut när hon gick till dagis och, Bild 2: så här såg hon ut efter friseringen. Hur rättar man till det här liksom??
 
Jenny

Kommentarer

  • Josefina säger:

    Jag förstår inte varför dom får leka med saxar själva på dagis!!
    Va glad att det bara var håret, min son fick tag på en sax på dagis och klippte sig ett fint jack i läppen som vi fick åka och sy med fyra stygn, idag är han tolv och är inte så glad över ärret han har..
    Tycker att Hilda är sockersöt ändå med eller utan
    lugg men jag förstår din frusturation!!!
    / josefina

    2012-10-02 | 09:10:11
  • Evelina säger:

    Varför finns det fröknar när dom inte ens fungerar?

    2012-10-02 | 11:39:33
  • Anonym säger:

    Guuuuuud!! Hilda är juu vääärldens gulligaste unge ! (:

    2012-10-02 | 16:48:59
  • Anna säger:

    Oftast är det tre fröknar och över 20 barn. Det går inte vara överallt och se allt som händer, omöjligt. Grupperna på förskolan är alldeles för stora och så länge de är det kommer sånt här, och ibland ännu värre saker hända. Oftast gör personalen ett toppenarbete som tar hand om våra barn på ett pedagogiskt sätt.

    Svar: Jag håller helt med. Det dagis Hilda går på är det bästa jag varit med om.. Sen är det bara oturligt att det blev som det blev. men det kunde ju ha gått mkt mkt värre..
    Jenny

    2012-10-14 | 13:02:36

Kommentera inlägget här: