jane the pain - inredning & sånt..

Ni kan kalla mig 192:an

Kategori: Dumheter..

Idag hände något helt sjukt.. Jag vägde mig...det var inte det sjuka..
Jag köpte inför mitt hårda strikta hälsoliv en ny digitalvåg. Snygg, billig och jättebra. Det känns ju liksom lite mer motiverande att gå ner i vikt, när man kan se vartenda litet gram man minskar (hg hade också varit bra). I fyra veckor har vågen visat motiverande resultat... Ända tills idag!
I morse när jag klev på vågen vägde jag 192 kilo! Hur hände det liksom?? Jag brukar på kvällarna ligga och önska att jag skall vakna nästa morgon och ha gått ner tio kilo, vilket aldrig händer. Kan ni då förstå chocken när jag ökat typ 170 kilo på en natt ( jag vet att matematiken inte riktigt stämmer..). För säkerhets skull vägde jag mig en gång till. Då vägde jag 25 kilo..Det kändes mycket, MYCKET bättre men inte helt trovärdigt. Så nu svävar jag i totalt ovetande.....Det är inte riktigt sant, jag har två vågar till. Men dom är sånna med visare..dom kan man fuska på. Om man ställer sig riktigt, riktigt försiktigt så väger man inte så mycket. Oerhört nyttigt för självkänslan..men mindre effektivt vid viktkontroll. 
Jag lär bli tvungen att investera i en ny DYR och säkert ful digitalvåg..HOPPAS att jag inte väger så mycket på den ;)
Jag och mina bröder på Sommarens GT konsert 2013
Bild: Sofie Alriksson (svikare som tillsammans med min lillebror längst till hö, dragit till Australien).
(Jag har inte ätit upp Filip.. Det är min bror i mitten ;))
 
Idag har det snöat till förbannelse.. Är det fler än jag som är klara med vintern?? Jag kan inte annat än längta till sommaren!
 
Ha en bra kväll.
Kram Jenny
 


 

Kommentarer

  • Filip J säger:

    Vågen var inställd på mig!

    Svar: Knäpp du e´.
    Jenny

    2014-01-28 | 19:44:03
  • Rosi säger:

    Hahahahaha!! :D
    Alltså detta var så roligt skrivet så jag kunde knappt läsa upp det för min man... Skrattanfall blev det.
    Har ganska nyss köpt en ny våg själv och den väger man olika på beroende i vilket rum man befinner sig i tillsammans med den... knepigt detdär?? Kanske mäta sig är det bästa.
    Lycka Till :)

    Svar: :) Hehe.. vad gullig du är.Det där med vikt kan vara knepigt;)
    Ha en bra dag.
    Jenny

    2014-01-28 | 23:41:08
    Bloggadress: http://www.funnyhowtimeslipsaway.se
  • Madeleine säger:

    HEEJ! Vad kul att du är t-bax! Hehe, appropå den där vågen... Jo jag köpte nog någon liknande modell.. på ÖoB. När jag ställer den på badrumsgolvet väger den WAAYY too much, men när man ställer den på badrumsmattan, så börjar det ordna upp sig serru!!
    Egentligen är jag inte mycket för just badrumsmattor men vafaan liksom... man vill ju gärna ligga i sitt livs toppform va... sen gäller det att snabbt slinka förbi helkroppsspegeln på vägen ut ur badrummet också, annars spricker illusionen... eehhh, OCH ev. spegeln med..
    Kom snart tillbaka igen!
    Kraam från träsket;)

    Svar: Haha.. Du har ju fattat precis!! Skönt att det finns fler som jag:)Jag ska bättra mig här inne... Jag skaaa.
    Kram Jenny
    Jenny

    2014-01-29 | 13:01:13

Kommentera inlägget här: