jane the pain - inredning & sånt..

Bara jag får inreda Sverige...

Kategori: Inredning & inspiration


Ninemsn

Kan man bli mer inspirerad av den här bilden eller? Nu vill jag köpa 6 st Tolix stolar!! GRÖNA..och kanske vita..ÅÅÅåhhhh om jag ändå hade obegränsat med pengar.. Fast jag ska kanske fokusera på mitt kök.. så det blir klart nån gång. Just nu väntar vi på en bänkskiva som inte ens är beställd. Filip har lovat att åka och beställa den i tre veckor. Han ligger inte på plus just nu..Han förstår liksom inte att hans ointresse för renovering och inredning hänger ihop med vårt kärleksliv.

Jag hoppas han läser detta för då kanske allt är klart till helgen;)

På inköpslistan/önskelistan:

6 st gröna Tolix stolar, eller vita..
60 kvm vitt trägolv
1 st ny fåtölj till vardagsrummet
1 st matrumsbord.. har dock inte hittat nåt som faller mig i smaken..men det blir säkert dyrt!

Hmm jag är kanske ganska dyr i drift ändå..

En kompis till mig var förbi på jobbet idag. Hon tyckte inte riktigt att det framgick att det var JAG som designade alla grejer i shoppen (plexin tas fram i samarbete med "I love Plexi"). Men det vet ni väl?! Jag tycker att jag tjatat på ganska bra om det.
Dessutom sker all tillverkning i Sverige. Det är också viktigt tycker jag. Så jag kan lugnt garantera att det inte är små barn som sitter och knåpar ihop prylarna. Det känns viktigt!! Ni som tycker att vissa av produkterna är dyra.. vill jag bara säga att det är sjuuukt billigt med tanke på vad det kostar att ta fram produkter i Sverige. Det blir inte många kronor över till den här företagsbruden.. MEN så är det ju inte det som är det viktiga heller. Det viktiga är att jag får inreda Sverige Svart och vitt;)

Kram Jenny

Kommentarer

  • Petran på DesignInsight säger:

    hihi rolig du, jag trodde du hade filip runt dina fingrar ;) men jag har ju redan hittat matbordet med sort det. Loop från hay. looove!



    Plexi är ett dyrt matrial, min bricka till puffen till soffan (som ligger i förrådet) gick på över 1000:-. men fint är det! Så bra att du skriver att allt är tillverkat i sverige kanske inte alla fattat det, förståligt att det inte kostar som typ kina grejor...



    kramis

    2011-04-11 | 22:21:25
    Bloggadress: http://designinsight.se
  • Malin B. --- Organisera Mera säger:

    Hihi, din humor är bäst :-)



    Bra att du påminner om att det är du som designar allt, jag som ny läsare hade väl inte riktigt fattat det. Det kanske ska stå lite mer tydligt på både din blogg och i webb-butiken (vet att det står där), en tanke bara...Allt det sista du skrev är viktigt och intressant att veta så bra att du skrev det nu. Kram Malin

    2011-04-12 | 08:11:09
    Bloggadress: http://organiseramera.fugu.se
  • Annica säger:

    Go Jempa! :-) Vilken liten knäppgök du är; jag kan hålla med om att du har finare ögon i verkligheten, men jag tycker att du var jättesnygg i tidningen! Frillan oxå! Och jättebra repotage! Gu va kul!!!

    Kraaam!

    2011-04-12 | 11:32:56
    Bloggadress: http://blogg.aftonbladet.se/tullansteori
  • Sussie säger:

    jag AVGUDAR ljusstakarna i plexi som du och i love plexi tagit fram! adore! <3

    de står på min önskelista ;)

    2011-04-12 | 13:28:08
    Bloggadress: http://emmasusanne.blogspot.com
  • erica säger:

    oj, nu fick du mig att tänka på när jag övertalade min sambo om 60 m2 vitt golv till vardagsrummet, det va inte det lättaste;).Men nu i efterhand e han allt nöjd. Tänk om min önskelista kunde bestå av 4 punkter då vore min plånbok tacksam. Det konstiga är att när man väl fått bort ett av inköpen så kommer det snabbt upp 2 nya, och tillslut e man inte nöjd med nått;/. Lycka till med inköpen, blir säkert jättesnyggt!!!!

    2011-04-12 | 14:16:25

Kommentera inlägget här: