jane the pain - inredning & sånt..

HUR är det möjligt?

Kategori: Jag & familjen

Jag ringde vårdcentralen idag..Kl var exakt 07.16..tänkte att jag verkligen skulle vara ute i god tid. När maskinrösten säger "Vi har en ledig telefon tid kl-14.20, vill du boka den?" Var jag nära att slänga luren i golvet. HUR ÄR DET MÖJLIGT att det inte finns någon ledig telefontid förrän sent i em?
Är det möjligtvis någon doktor eller sjuksköterska som läser bloggen, som kan förklara för mig? Isf kanske säga vad det är för fel på mig också?
Enligt google har jag halsfluss. Men är det  möjligt när man inte har några hals mandlar?
Jag har stora bölder på utsidan av halsen som ömmar.
Jag har sjuuuukt ont när jag sväljer.
Jag fryser och svettas om vart annat.
Jag har jätte ont i huvudet.

Nå, någon som kan säga vad jag ska göra? Jag tänker mest att dom ska ta ett blodprov så att dom vet om det är ett virus eller inte.. Om inte kan jag få medicin. Jag ska ju ta bort tanden på tisdag.. Inte så snyggt om jag mår så här då..
Kram sjuk-Jenny

Kommentarer

  • Lotta säger:

    Stackare! Ring till sjukvårdsupplysningen 1177, så kanske dom har nått råd om vad du har och kan göra, innan du får tag på vårdcentralen. Usch låter inte kul! Vi har också prickar här hemma, igen! Vattkoppor, men det går ganska bra faktiskt. Och nån gång måste ju barnen få det. Krya på dig! Kram Lotta

    2011-02-18 | 13:01:57
    Bloggadress: http://iettlitethus.blogspot.com/
  • pysseliten säger:

    köp strepsil så du kan sväla det bedövar lite .

    Kolla om du har vita prickar fär då har du halsfluss tror jag . Jag är ju bara en vanlig kassörska så vet inte säkert Krya på dig

    2011-02-18 | 13:03:09
  • jenny säger:

    SVAR:

    Tack söta ni för era tips.. Jag är bättre i halsen.. Körde dock på som om jagver helfrisk igår..och det får man förstås igen idag.



    Kram på er

    2011-02-20 | 16:14:03
    Bloggadress: http://janethepain.se

Kommentera inlägget här: