jane the pain - inredning & sånt..

Filip gästbloggar..igen..

Kategori: Filip gästbloggar

Star Wars - The Saga continues!
I helgen (som Jenny redan berättat) var det Star Wars kalas här hemma! Det var faktiskt min idé från början.. vilket jag ångrar lite i efterhand då det blev väldigt dyrt med allt som skulle inhandlas. Med en Star Wars logga på kostar allt dubbelt så mycket. Det känns dock skönt att bidra till något bra och nyttigt Jag ser det som en donation till att fortsätta stärka George Lucas miljardimperium för en god sak.
Jag var själv i 10-11 års åldern ett SW freak, hade massor av häftiga gubbar, x-vingar, tie-fighters och grejer. Av någon konstig anledning sprängde jag det mesta med kinapuffar när jag var i 13-14 års åldern... men en del gubbar finns kvar, tydligen värda pengar också!
Den sista timmen av kalaset klädde jag ut mig till Darth Vader (såklart). En lek gick ut på att först hitta mig, sen fäktas och brottas för att vinna sin godispåse. 11st sjuåringar som socker- och adrenalinstinna fick möjlighet att spöa Darth Vader var kanske så här i efterhand ingen bra ide. Det höll på bli ett "Flugornas Herre" tema när dom gick till attack! Ett par ungar valde bl a att slåss med sina egna hårdplast ljussvärd istället för de uppblåsbara svärden som vi hade delat ut. Den ena blev helt knäckt när han med full kraft träffade mig stenhårt så hans plastsvärd gick av, inte för att "Darth Vader" nästan bröt armen. En annan försökte konstant slå mig på de ädla delarna, men jag lyckades undvika den grövsta smärtan.
Jag själv var helt inne i rollen och slängde ur mig klassiska Vader fraser som "Impresive.. most impresive young Skywalker" eller "Obi-Won has tought you well". Eftersom dom inte förstod vad jag sa på engelska blandade jag även in lite svenska fraser, som: "Kom igen ditt lille puttefnask" eller "Kom an din lymmel".. (Jag tänkte om jag använde 40-tals pilsnerfilms-fraser så kunde dom inte gå hem o säga: "Maaaammaa veet du va Felix paaappa kalla mig.... Snorunge!"
Så här efter mitt eminenta skådespel och min egen tolkning av Darth Vader, måste jag säga att jag och alla inblandade verkade nöjda. Jag har ärligt talat haft svårt att ta mig ur rollen (även kostymen). I går natt när katten for runt och lekte, samt jamade och höll mig vaken alldeles för länge, så testade jag faktiskt att använda "kraften" för att strypa honom lite... men det funkade inte :-(
Jag har även kommit på att det vore coolt att göra om vardagsrummet lite mer Star Wars inspirerat... Men Jenny kommer nog bara gå med på att jag gör det för mig själv... "In a Galaxy far far away..."
Dessa prylar hade varit coola!
Schyst lampa"
Möbler från "The Cantina scen" i första filmen då Luke träffar Han-Solo.
En 1:1 fullsize C3PO för endast 6000 dollars...
poster...
..och julgransprynad, istället för trista kulor. (bilderna lånade från e-bay.com)
May the force be with you folk's!
/Filip the brain..

Kommentarer

  • Pernilla säger:

    HAHAHAHAHA! Filip, du borde verkligen ha en egen blogg? Eller har du redan det?

    2011-01-31 | 10:09:32

Kommentera inlägget här: