jane the pain - inredning & sånt..

Hålet i väggen..

Kategori: Köptips..

Som vanligt händer dat ALLTID något här hemma...... Eller ja.. det halvhänder sen kommer det något emellan. Vi är ju ett optimalt par för "Arga Snickaren".. typ.. Men nu ska det faktiskt hända lite som jag tror... gör att alla bitar  faller på plats. Alltså ni har hört det förr... Men vi gör en rokad. Att det blev så här mkt runtflyttande beror på att "stor/styvbarnet" flyttade hemifrån och vi bredde ut oss. Sen flyttade "stor/stybarnet" hem igen och vi fick knö ihop oss..
Nu har Hilda Felix gamla rum. Det har blivit med rosa plottrig tapet (som gör mig galen) och  väntar fortfarande på ett sängbygge..
Vi bor återigen i vårt orginalsovrum, som blivit med datorbord..mkt praktiskt.
Storstyvbarnet har flyttat in i Hildas lill lilla bebisrum.. Och nu då ska Felix flytta in i "stor/styvbarnets" rum.. (alltså hon heter Elin, tycker bara att det är roligare att referera till stor/styvbarnet). 
Detta är aslyxigt enligt Felix som själv håller på att bli ett "storbarn". Nu ska det då anpassas efter hans önskemål..tror han... Eller ja, jag vill ju tillmötesgå hans önskningar till viss del. Men när vi snackar rött tak och röda golv, då känns det helt klart ohållbart.
Han har hittat en ganska kul tapet dock. Inte för att jag tror att det blir den..men den är rätt kul. 
Nu hoppas han iofs att man faktiskt kan krypa in i hålet.... (observera att han är Filips barn!!)
Om den inte hade varit så dyr hade jag nog slagit till.. Eller om rättare sagt om inte Filip sa STOP!
Tapeten finns på www.photowall.se
 
Har ni några roliga tips på tapeter så är dom välkomna. Han gillar rött och blått.. och jag gillar INTE rött och blått! Gärna något grafiskt i den vanliga skalan svart och vitt. Jag försöker förklara grejen med Accenter för honom.. 
 
Hopas allt är bra med er.
VH Jenny
 
 

Kommentarer

  • Marie-Louise säger:

    Hej! Vad skoj att du "kommit" tillbaka.
    Tapeten var ju supersnygg men kan du inte måla den på väggen då???:)
    Ha det bra!
    mvh Marie-Louise

    Svar: TACK vad kul att du tycker det. Jag tror inte att jag målar den. Har inte tålamod till det just nu. Plus att det är svårt att få det snyggt. Annars var det ett bra tips:)
    VH Jenny
    Jenny

    2013-09-26 | 21:42:46
  • Alma säger:

    Den tapet är hur cool som helst,när du blir färdigt vill jag jättegärna se den färdiga resultat.

    Svar: Ja.. den är cool. Men nu blir det inte den. Jag tycker att det är för mkt pengar just nu. Men när jag är klar med rummet ska du såklart få se:)
    Vh Jenny
    Jenny

    2013-09-27 | 11:36:46
  • Haga 26 säger:

    Förstår problemet kan jag säga.Minsta tjejen vill ha allt i rosa och lila här hemma....Har du spanat in Boråstapeten med det svart vita plattanmönstret.Ett litet tips bara.Är nog snygg att tapetsera på möbler oxå.

    Ha en fin dag!!

    Svar: Här hemma är det också rosa för lilltjejen.. Helt galen..Jag har redan spenat in den. Men jag tycker att mönstret är för litet hade velat att det var ngt större. Får se hur jag gör och vart det landar..
    Tack ändå för tipset:)
    VH Jenny
    Jenny

    2013-09-27 | 13:01:13
    Bloggadress: http://haga26.se/
  • Anna säger:

    Åh du är tillbaka, jippi!! Förstod att det inte var du i andra bloggen... Den är ju full med färg ;-) Hittade din blogg via styleroom.se
    Välkommen tillbaka!
    Med vänlig hälsning, från en som också föredrar en svart/vit inredningsvärld ;-)

    Svar: Hej.
    Åh vad glad jag blev av att du förstod att det inte var jag.. Förhoppningsvis på sättet att skriva också:S?
    Vi ses här.
    Tack för din kommentar.
    VH Jenny
    Jenny

    2013-09-29 | 20:22:57

Kommentera inlägget här: