jane the pain - inredning & sånt..

Är jag en Örebroare nu????

Kategori: Dumheter..

NU har jag bestämt mig! Jag har bestämt mig för att gilla ERNST!
Jag är den typ av person som gärna inte kramas om jag inte verkligen måste. En armlängds avstånd passar mig utmärkt. Tycker även det kan bli jobbigt när folk använder alltför kärvänliga ord. Tex: Sötis, vännen, gumman, hjärtat, häärligt osv. Jag vet att jag är störd..(Jag kramar dock min man och mina barn jätte mycket). Dikter får mig att må illa..och tom ibland kräkas..
Pga denna lilla störning har det varit helt omöjligt för mig att ta till mig tv-Ernst.
En barfota farbror man med uppkavlade jeans och halsduk. Han är liksom en Madonna av allt det jag inte klarar av. Han känns liksom som det mest goda som finns i världen (varför jag nu haft svårt för det). MEN så för ett tag sen så tog jag mig tid att verkligen "släppa in" (så skulle nog Ernst säga) hans design..och jag kan ju bara gilla den. Den är inte alls mjuk och tramsig. Utan hård och enkel och alldeles underbar:)
 
I detta inlägg tänker jag därför hylla ERNST..Ser han mig på stan kan han få krama mig hårt utan att tänka på avstånd..eller klappa till mig pga mina fördomar. Han slåss nog inte..eller? (Innebär detta att jag numera kan räkna mig som en sann Örebroare)?
 
Ni kan köpa hans prylar HÄR. Royal Design hamnar genast i länklistan!
 
HÄR hittar ni massor av citat av ERNST.
 
 
I love ERNST. From med nu slänger jag skor och strumpor!
Kram Jenny
 
 
 
 

Kommentarer

  • Wicky butiken säger:

    Hallå du är inte örebroare först Du har snus prilla och åkte ett varv i epa på stortorget! Hahah det obligatoriskt för alla örebroare! Och btw grejerna ser kalla ut och jag fryser när jag ser dom, tacka vet -jag afrikanmasker doft ljus och mörklila filtar hahaha

    2014-01-29 | 20:48:26
  • Madeleine säger:

    MEN hallåå igen kära Örebroare!! OCH ursäkta, men här kommer en alldeles för lång kommentar.
    Ang. Ernst.
    Vänta bara...det går över. Jag har varit Ernstfantast. I flera år har jag frossat i allt med Ernst, Sommar med Ernst, Jul med Ernst, bla bla bla bla med Ernst. Tills jag en dag vaknade upp ur Ernstkomat och insåg att jag kräks åt det där, "jaa-här-sitter-jag-å-dinglar-med-benen-helt-naturligt-på-en-avsågad-stol-på-bryggan-i-mars-barfota-med-fötterna-i-vattnet-och-metar-som-på-farfar-Örjans-tid-fast-med-tom-krok-förstår-ni-mig? NÄÄ, jag förstår INTE! Säg den lycka som varar va?!Det va en härlig tid med Ernst men nu är botad. Fast jaa, han gör en del fint den där gubb.. eehhh, mannen. Bara man slipper se å höra när han gör det. Apropå krama okända människor. Avskyvärt! Om du frågar mig. Dock har jag fått jobba på det då min mans släkt måste kramas även om det är avlägsna sysslingar man aldrig hört talas om förut. Jag brukar krama samtidigt som jag räknar till tre i huvudet (turbosnabbt) och sen får det va bra! Däremot de som kallar mig "Madde" första gången vi ses... de hamnar i svarta boken -ja, alltså boken som tillhandahåller listorna på folk jag önskar dräpa innan jag dör! ;) KRAM ;)

    Svar: Ahhahhahahahaaa!!! Helt underbar kommentar. Du vinner lätt bästa kommentaren ever!!!Jag kollar inte på nåt Ernst gör.. Klarar inte av de. Men jag tror att tv gjort honom till en rå-mjukis.. Det kan inte vara på riktigt? eller är det bara jag som gillar hårdare män?? Eller ja.. normala män?!
    Jag lovar att inte kalla dig Madde.. Vågar inte;)
    Kraaaam;) Jenny
    Jenny

    2014-01-30 | 15:32:12

Kommentera inlägget här: