jane the pain - inredning & sånt..

På min tid...stenåldern alltså..

Kategori: Jag & familjen

Felix 6 år..

 

Felix: -Mamma..när du var liten..vad fanns INTE då?

Jag:- Vaddå fanns inte?

Felix:-Men du vet..tv-spel och sånt..

Jag:-Jaha...eeeh. Det fanns inga datorspel eller tv-spel, eller jo dom kom när jag var i din ålder. Men dom var INTE som dom är nu.. Man skulle typ spela pingpong och bygga hamburgare..

Felix:-VA????

Jag:-Det fanns inga mobiltelefoner.

Felix:-VAA??

Jag:-inga datorer knappt..

Felix:-VA??

Jag:-Laptoppar.

Felix:-VAAA??
Jag:-Eller cd skivor och dvd och sånt..

Felix:-VAAAAAAA??

Jag:-Microvågsugnar fanns inte..fast dom kom iofs då..och mobiltelefonerna var STORA somtegelstenar.

Felix:-VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA?

Jag:-Mmmmmmm, så var det inte så många som hade dom.

Felix:-Vad konstigt.

Jag:-Ja..och internet fanns inte, eller ja.. det var bara vissa som hade det.

Felix:-Va?? Men mamma fanns det lampor??

 

Helt befogad fråga..!! Det verkar ju faktiskt som att det inte fanns någonting när jag var liten..Själv har jag inte tänkt så mkt på det..

Sen fortsatte han samtalet genom att snyggt glida in på stenåldern. Jag antar att han tyckte det var typ samma som på "min" tid.. Jag kan säga att det spädde på åldersnojjan lite.. Helt lagom så här en dag innan min 31 års dag.....

 

Jenny

Kommentarer

  • t säger:

    God morgon! :D



    Va kul att du ville vara med i Dagens blogg! Vinnaren kommer upp kl 10! Samtidigt kommer en ny chans upp att kunna bli morgondagens blogg :))



    Kramar :D

    2010-11-16 | 08:01:17
    Bloggadress: http://teresevardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här: