jane the pain - inredning & sånt..

Tv bänken..brilliant!!

Kategori: Hemma hos mig..

Jag får jättemånga frågor ang vår tv-bänk..OM jag får säga det själv.. så är det en brilliant lösning..  

  

Jag har använt 5 stycken Faktum skåpstommar..den horisontella varianten..40x70 cm..Skåpen är väggmonterade..Detta är drömmen för alla som är dammsugsgalna..som typ jag..

I varje skåp har jag ett hyllplan. Skåpsluckorna öppnas uppåt. 

Under tvn där sladdarna kommer ner, har vi borrat hål i skåpen (uppifrån) så att sladdarna fortsätter ner i skåpet, sen igenom skåpen och ut till närmsta eluttag...

Ovanpå Faktumstommarna ligger en bänkskiva som är måttbeställd från IKeas köksavdelning. Den har vi sågat en skåra i så att sladdarna som går ner i skåpet "går in" i skivan (fattar ni hur jag menar??) Det gäller att man  har en bra såg så att inte laminaten flisar upp sig. Vi har användt en gereringssåg med en superfin klinga. VIPS så fick vi en ypperlig tv/avlastningsmöbel som rymmer massor och döljer alla sladdar!! Kan bara säga TAdaaaa!!

I bland är min hjärna bättre än alla andras..(ja..jag föddes helt utan ödmjukhet  )

Jenny

Kommentarer


Kommentera inlägget här: