jane the pain - inredning & sånt..

Om han ändå var mer som Allan..

Kategori: Hemma hos mig..

Jag är sjuuukt effektiv.. Alltså inte för att skryta.. Men jag är det.. Jag gick av jobbet halv tio i morse.

1. Kom hem och hängde med Hilda.
2. Satte Filip och Styvbarnets kille i hårt arbete i form av altantaksrivning..
3. Lagade världens godaste pastasallad.
4. La Hilda.
5. Plockade undan i köket.
6. Bossade i altanrivningen från solstolen (höll dock på att frysa ihjäl).
7. Röjde undan allt skräp från altanen.
8. Fixade med den blivande grill/lekträffen som vi klassföräldrar ska ordna. 
9. La in beställningar till diverse leverantörer.
10. Gjorde en specialbeställd väggtext till en kund.
11. Hämtade ett paket med handtag till köket på paketombudet.
12. Åkte till Ikea och kollade kök, fläkt och utemöbler. Konstaterade att Ikea inte hade några som helst utemöbler som jag vill ha...
13. Hittade värsta braiga fläkten. Den är sjukt diskret och dessutom utdragbar.. Denna kommer det att bli. Orsaken är att vårt hus har en spricka i väggen (precis vid vår nuvarande fläkt),i samma strl som Grand Canyon. Det går liksom inte att bli av med den. Så nu blir det fläktbyte och skåp hela vägen... Jag tror faktiskt att det kommer bli bättre nu när vi satt skåp på andra sidan tvättstugedörren också.

Och tillbaka till jobbet igen för ytterligare ett nattpass.. Nå.. är det inte vansinnigt effektivt?!

 


Superfläkten.. Fast vi ska förstås ha ett vitt skåp..Fläkten är utdragbar..
Nu säger jag hejdå snygg kök...





Välkommen fulkök...Tydligen kan allt inte baaara vaaara snyggt..utan måste vara praktiskt också..Hmm.

Fläkten kommer alltså att ryka. Ist blir det överskåp hela vägen med Smart/snyggfläkten i skåpet ovanför spisen. Sen kan INGEN säga att vi har för lite skåp i köket! Hela köket kommer vara ett skåp. MEN som jag brukar säga.. dom.... golven kommer lösa allt;)
Nu är iaf planen klar.. Får se hur lång tid det tar innan vi utför det, och hur lång tid det tar innan handtagen kommer upp..

I dag fantiserade jag om att Filip skulle drabbas lite av skitzofreni.. Jag tänkte att han oftast kunde vara den vanliga Filip.. Men så ibland kunde det slå över så han blev "händige snickaren Allan":) Visst hade det varit bra.. Men så blir det nog aldrig. Däremot kommer snart sommaren och då kommer Elvis-Filip fram..Bokningarna rullar på så om ni vill hinna boka honom får ni rappa på.. Ni hittar honom HÄR.

Jenny

Kommentarer

  • Maria säger:

    Hej

    Vi har en sådan fläkt i vårt kök. den är väldigt smidig och diskret.....

    Mvh Maria

    2011-04-30 | 19:58:51
  • Erika säger:

    Den där fläkten har vi å den e toppen!

    2011-04-30 | 20:06:41
  • Jenny säger:

    SVAR:

    Vad skönt att höra att den är bra. Den var ju inte så farligt dyr heller. Man nu vill jag fixa köket på en gång!!

    2011-04-30 | 21:15:08
    Bloggadress: http://janethepain.se
  • Petran på DesignInsight säger:

    Men när sover du kvinna?? jag har också jobbat hela helgen dock inte natt det skulle jag aldrig klara av! Det blir nog fortfarande ett snyggkök tror jag. Är mest imponerad över allt ni fixar o donar, hur gick det med ditt kontor? bilder please?! Kram

    2011-05-01 | 20:09:03
    Bloggadress: http://designinsight.se
  • bergström säger:

    Oh måste bara fråga om vart jag kan hitta trycket du har på luckan till skräp-påsen? Din blogg är sjukt inspirerande! Love it

    2011-05-14 | 20:55:42
    Bloggadress: http://www.fiktiiiv.se

Kommentera inlägget här: