jane the pain - inredning & sånt..

Var är förbandslådan??????????

Kategori: Dumheter..

Alltså jag höll precis på att bli av med ett finger..En jättestor studsboll hade fastnat under en av skjutdörrarna till vår garderob i sovrummet. Dom väger bly!! Det tog ca ett år att få av dom för att dom liksom trasslat/hakat i varandras fästen. Studsbollen var klämd under allt och gick nästan inte att få bort. Stora halvmjua stdsbollar är numera förbjudna hemma hos oss!!!!
När vi väl lyckats montera ner dörrarna och skulle få på dom igen hände det..
Jag skulle sikta in skjutdörren i underskåran och Filip skulle lyfta rakt upp och haka på det lilla hjulet i överkanten på garderobskenan. NU hade jag inte tänkt att mitt pekfinger skulle sitta kvar i skenans underkant, samtidigt som Filip ryckte upp dörren onödigt våldsamt.. Jag skulle ju bara sikta..INTE offra kroppsdelar. Jag tycker att det är ganska bra att ha fingrar!! UTAN att överdriva, som många säger att jag brukar göra...Blödde det sjukt mycket. Det liksom droppade stora, stora blodfläckar. Helt ärligt tror jag att jag skulle behöva tejpa eller sy ihop det hos nån doktorskunnig... Men det är ju snäppet läskigare än att ha en fingertopp med ett utstickande skelett finger..Så jag hoppar nog det.
.
Man blir lite stressad av att skada sig så blodet forsar åt alla håll och kanter.. Det blir inte bättre av män (som dessutom orskata skadan) säger "ojdå.. det var ju inte meningen".. Eller barn som skriker. "Mamma..mamma.. får jag se..??? FÅRE JAG SE?? MAMMA FÅÅÅR JAG SE???????Mamma kommer du att dö nu?"
Lite lugn hade suttit fint. Efter blodbadet och ett toklindat finger (lidat med bomullspads och packtejp... vart är förbandslådan när man verkligen behöver den???)och ett jäklans fifflande med skjutdörrarna så är garderoben typ..fixad. Jag lever än så länge och Felix har lugnat ner sig lite..
Hoppas inte jag förblöder i natt. Det är en timme sen det hände och det droppar fortfarande blod..Jag vet att det nog inte är så bra..Men med lite choklad går nog allt över.
.
.
Nu pratar vi om nåt annat..
Jag gillar att ha bokstäver på väggen.. Tycker det bryter snyggt..Plus att folk undrar massa.. VAD står k:et för?? Vi har ett stort K på väggen hemma. Det betyder absolut ingenting..Jag tycker bara att det är en snygg bokstav.
.
Kolla här..I love.. hos mig..i min lilla shop kan ni beställa vilka bokstäver som helst..I nästan vilket typsnitt som helst (i Plexi då förstås). Dom flesta önskemål går att uppfylla:) Bara maila era frågor om det är nåt ni saknar i shoppen.
Bild:Sköna hem
Bara så ni vet tog det en miljard år att skriva detta inlägget..med mitt superskadade finger..
Hoppas ni har en bra (smärtfri) kväll;)
Kram Bloody Jane;)..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: