jane the pain - inredning & sånt..

FUL valvet..

Kategori: Hemma hos mig..

Jag tänkte att ni kanske ville se valvet som snart (känns som en evighet..) är ett minne blott.. Jag verkligen ogillar det. På alla foton jag har lagt ut har jag gjort allt för att det inte ska synas.. MEN nu ska ni minsann få se;)



Till höger ser ni att det står ett skåp.. Det är där väggen in till köket är. Tanken är att den väggen också ska rivas så småningom.. Det är dock ett mkt större projekt, då den väggen måste stöttas upp med en balk och pelare. Just nu nöjer jag mig med att valvet ska bort ( JUST NU ..FILIP). Golven skall också bytas (det kryper i mig bara jag ser dom) men det får vänta tills vi river köksväggen (I-lands problem jag vet)..

Till vänster ser ni att vi tryckt in ett skrivbord.. Detta kommer också försvinna så fort vi fått bort väggen. För det är här jag menar att jag ska bygga ett suuperlångt sideboard at Faktumskåp. dom ska knyta ihop vardagsrummet och vardagsrummet. Ett par skåp ska avsättas till HILDAS prylar som har en tendens att ligga ÖVERALLT!!! JA, ni ser..

Projektet fortsätter..

Kram Jenny

Kommentarer

  • jenny ~ mammanochkidzenpunktse säger:

    Ja, bort med det bara! Alla våra pizzavalv åkte när vi flyttade in i detta huset. Får gåshud bara av att se det.... Jag tror det kommer bli myyycket bättre när det är borta! Och ljusare...



    Puss!

    2011-01-03 | 14:48:35
    Bloggadress: http://www.mammanochkidzen.se
  • Petran på DesignInsight säger:

    jajjemän du har bra planer må jag säga! Kommer bli suuuper!



    valv är ju inte direkt nåt man drömmer om direkt..vad blir det för golv då? det går inte slipa och måla de ni har?

    2011-01-03 | 22:18:46
    Bloggadress: http://designinsight.blogg.se/
  • Tina säger:

    Huga! Jag förstår att du vill ha bort valvet. När vi gjorde om vårt kök (efter 8 års tjatande och trånande ifrån mig) öppnade vi upp mellan vardagsrummet och köket och jag är så nöjd! Hoppas du får en fin dag. KRAM!

    2011-01-04 | 07:40:56
    Bloggadress: http://familjenrosmer.blogspot.com
  • Madeleine säger:

    Jag har ett valv här hemma också. Försökte övertala min man att det skulle försvinna när vi gjorde köket. Men han tyckte att det drog med sej för mycket att göra så jag får vackert vänta tills vi bygger ut! Suck!



    Kanske du har några bra tips på hur du lyckades övertala din "gubbe"?



    2011-01-04 | 08:58:42
    Bloggadress: http://madeleinebergman.blogspot.com
  • jenny säger:

    Svar:

    Jenny, haha pizza valv, exakt så kallade min faster sina valv innan hon tog bart dem..Jag är övertygad om att detta kommer bli kanon..



    Petra, Valv är det fuuulaste som finns.. Tänk att man en gång i tiden ville ha valv. Golven går att slipa och måla. Men när vi river väggen in tilll köket kommer det bli ett jättehål i golvet så det är snyggast att lägga nytt. Sen är det så besvärligt att slipa och måla. SPECIELLT med småbarn och katt i huset. Man måste ju vara försiktig med starka färger och sånt.. Jag får stå ut ett tag till:)



    Tina, vad avis jag är på dig.. Önskar vi var klara också. Jag är övertygad om att det komer bli toppen.



    Madelaine, jag kör lite med diktatorstilen här hemma;) Näää men jag har tjatat typ 100 ggr varje dag.. Så han tröttnde väl. Sen sa jag att det var det enda jag önskade mig i julklapp:) Lycka till..

    Kraaaam Jenny

    2011-01-04 | 10:50:50
    Bloggadress: http://www.janethepain.se

Kommentera inlägget här: