jane the pain - inredning & sånt..

Nu är det snart "skiftbyte" och nya lakan!

Kategori: Filip gästbloggar

Ciao!
Tack för alla snälla kommentarer, jag behövde också det.. Jag han inte göra så mycket som det var tänkt av mina projekt och Jenny kommer nu vid tre... så jag är på väg till landet!

Ville bara medela alla att gårdagen och idag gått mycket bra! Jag har faktiskt, tro det eller ej, varit på IKEA idag UTAN JENNY. Tror aldrig det har hänt (utom när jag fått order och blivit dit kommenderad själv för att handla något mycket förutbestämt), men aldrig med båda småungarna själv. Jag köpte faktiskt nya sänglakan! Vet inte riktigt varför, men dom var snygga tyckte jag (och Felix) och jag tyckte det var dags att byta lakan hemma innan Jenny kommer hem, och jag vet inte riktigt var vi har dom.
Hmm, bara hon inte tror något annat nu, att det måste bäddas rent och så just när hon varit borta en helg.. hmm..
Men det är ingen risk eftersom Felix har fått sova i vår säng när Jenny varit borta, och det är som att placera Jackie Chan i sängen under inspelningen av en hög explosiv karate film, efter att jag vaknat varje kvart av ett knä, en fot, ett nackgrepp från den 7-åriga Karate Kidden, samt att jag i ett sista desperat försök jobbat med att bygga barriärer mellan oss med kuddar och täcken gick jag och la mig på soffan. Det tog nämligen två sekunder innan han var igenom med något som kunde liknas med en back-round-kick!


Det var faktiskt rätt kul att vara själv med barnen på IKEA, man kunde titta på det jag/vi ville. Vilket innebar att vi spenderade mest tid i leksaksavdelningen och restaurangen där vi åt köttbullelunch. Ett minus bara till IKEA och deras engångs hakklappar. Det finns liksom inget att fästa dom med, två papptrådar?? Jag tror jag satte på den på Hilda minst 20 gånger, och mellan varje gång hann hon spilla på tröjan!
Jag försökte också smuggla med en stor M&M påse utan att dom skulle se.. som tur var det på utvägen den upptäcktes så det var inte så många som kunde höra Hildas VILL HAAAAA! VILL HAAAAA!.. innan hon kom in i bilen.


Ok, jag får krypa till korset, jag var faktiskt på IKEA för att Jenny bad mig också. Jag skulle köpa ett "segel" till verandan. Så det ska upp i eftermiddag.. Snart är man tillbaks i verkligheten med andra ord.
Hursomhelst, allt har gått bra och om ett par timmar blir det "skiftbyte" och bloggen blir normal.


Trevlig sommar!
/Filip the Brain

p.s Hittade ingen bild på lakanen men dom heter Smörboll, svarta och grå stora och små bollar... låter snyggt eller hur?!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: