jane the pain - inredning & sånt..

Slutkörd andra dagen..

Kategori: Dumheter..

Aptråkig bild.. Men dom är iaf på plats..Ni sk få se helheten sen.
-
Jag har gått och verkligen suuuperlängtat efter semestern.. Men så här andra dagen på ledigheten, har jag insett att min vision av fint väder, utflyckter, lugn och ro, glada harmoniska barn inte är min verklighet!
Hemma har jag galna övernaturligt pigga barn som vaknar sjuukt tidigt. En viss sjuåring börjar tjata om att spela tv-spel innan min hjärna ens börjat fungera. En annan mindre tjej variant av Filip gall skriiiiker efter välling innan hon ens öppnat ögonen. När vi väl kommit upp ur sängen börjar jag plocka, städa diska, damma. Laga mat är det värsta av allt.. Då är en viss unge hysteriskt förbannad för att hon inte får äta råa köttbullar. Hon ligger på golvet och gallskriker tills Felix höjer volymen på sin Televinken skiva så att grannarna tio hus bort hör exakt vad Televinken och Anita skall hitta på. Hilda skriker tills jag lyfter upp henne. Det är liksom inte jätte lätt att laga mat/rulla köttbullar med en heffaklump på höften, (det kanske inte är så konstigt att mitt bäcken aldrig rätar upp sig)..
.
.
När det väl är dags att låta vilddjuret sova middag ser det ut som andra världskriget här hemma.
Felix:-AAAAAAJ!
Jag:-Vad är det?
.
Han tar upp en liten skåpslucka till Hildas dockskåpskök.
.
Felix: -MAMMA! VARFÖR LIGGER DENNA HÄR?? Det är faktiskt inte så smart att ha dom liggandes på golvet. Det gör ju JÄTTE ONT när man trampar på dom.
Jag:-Felix....(i huvudet räknar jag till tio tvåhundra..) TROR du att JAG har lagt den där???
.
Jag pekar ut över rummet och inte förrän DÅ konstaterar han hur rörigt det är. Hildas Pippi gubbar, dockhus möbler, kritor, piratmössa, pyjamas, tomtekläder mm. ligger i en enda röra över hela golvet.
När Felix konstaterar Hildas kaos säger åt honom att han kan gå in på sitt rum och börja städa.
.
Felix:- NEJ det tänker jag INTE!
Jag:- Jo, gör nu det. Du kan börja med att göra en hög med grejer som vi kan ta ut till landet.
Felix:- NEJ det vill jag inte.
Jag:- Kom igen nu.. sen gör du en hög med sånt som kan kastas.
Felix:- NEJ DET TÄNKER JAG INTE! Jag har inget som behöver kastas.
Jag:- Äh men då får du välja själv. Antingen sorterar du ut sånt som ska slängas och då är det du som bestämmer. Eller så gör jag det.. Men då är det JAG som bestämmer vad som ska slängas.
Felix:-Mamma..DET GÖR DU INTE! Om du gör det tänker jag bestämma vad ni ska slänga....Ehh...jag tycker att du och pappa kan slänga ut er säng..och tvn..och täckena, kuddarna, soffan osv.
.
Observera att detta bara var halva dagen...
.
.
PÅ jobbet är det, tycker jag nu, ganska lyxigt..Maten som en suuperduktig kock har lagat,körs ut till vårt boende. Det enda jag behöver göra är att ställa fram maten så eleverna kan plocka själva. Sen har jag lite samtal med en och annan elev eller kanske med skolan eller några föräldrar. Ibland spelar vi fotboll, hyr film, spelar spel, bakar mm. Ibland bakar eleverna åt oss (typ)..dessutom storstädar vi bara en gång i veckan... På natten sover vi (inga barn som stör) oftast får vi sova hela natten..Sen äter vi frukost och jag går hem och återhämtar mig inför nästa pass.
.
.
Just nu vet jag inte riktigt hur jag tänkte..Det känns liksom ganska soft att jobba. Hade jag glömt bort att jag hade två barn?!
.
Kram Jenny (psykbrytsmamman..)

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Snygga! Ska bli kul att se helhten sen! :)

    2011-06-18 | 21:00:07
    Bloggadress: http://sofias-liteomallt.blogspot.com
  • Tina säger:

    Hihi! Det är inte alltid så mysigt att vara lediga som man hade tänkt att det skulle vara. Det blev supersnyggt med hängarna gumman! KRAM!

    2011-06-19 | 08:04:32
    Bloggadress: http://familjenrosmer.blogspot.com

Kommentera inlägget här: