jane the pain - inredning & sånt..

Det vankas inköp..

Kategori: Inredning & inspiration

Är det någon mer än jag som undrar vart sommaren tog vägen?? Just när jag blev ledig blev det liksom höst. Det måste varit århundradets kortaste sommar.
I dag vankas det golvköp:) Filip vet inte om det än.. Men ack vad glad han ska bli när han får veta det..Eller vad tror ni? Han älskar ju renovering av alla slag.. Not!!
Fru Sätterlund är den som tipsat oss om vilket golv vi ska köpa..Dom köpte sitt på Bygg Max (om jag inte minns fel) för 99:- kvm. Obehandlat trägolv.
Vi kommer köpa samma golv för samma pris på Bauhaus. Tydligen så ska golvet ligga i det rum det ska läggas tre dagar så det anpassar sig efter rumstemperaturen. Det är ju ett levande material. Därför passar det ypperligt att vi köper det nu, för på tisdag åker vi söderut.. När vi kommer hem igen är det bara att sätta igång:)
Bild lånad av Fru Sätterlund. Det är Fru S. svarta golvet jag snackar om..Har någon råkat missa det.. ska vi ha vita;) Fatta att det ÄNTLIGEN är på g..
-
Fru S har fö övrigt sjuuukt snyggt hemma hos sig. Hon och hennes man är magiska när det gäller renovering och inredning.. Det känns som att dom bara knäpper med fingrarna så är allt klart.Kolla bara här..
Ser ni så mycket snyggt hon har;)
S:et - By Jtp-Design(alltså det är ju JAG om någon råkat missa det;)) hittar ni HÄR.
Grön Allt i allobag - Finns att köpa på Jtp-Design.se, HÄR.
Tavlan - By Jtp-Design hittar ni HÄR.
-
Allt det andra är förstås också snyggt:)
-
Vad har ni för projekt i sommar?
NI som längtar efter Filip.. Jag tror fredagar är den bästa bloggdagen för honom..Ni som helst slipper Filips blogg inlägg..(Jackie). Jag kommer blogga på som vanligt oavsett dag;)
-
Kraaam Jenny

Kommentarer

  • Smill säger:

    Jag vill bara nämna att jag som haft målade trägolv i typ 5 år INTE nånstans kan rekommendera furu eller grangolv. Det är otroligt mjuk trä. Vi hade ju som bekant svarta golv först (hus kan inte rekommendera ngn). O nu sen ett år tillbaka vita epoxilackade. Färgen e grym o hård, men golvet i sig suger. Så här i efterhand ångrar jag att vi var snåla med golvet! Big time. Sen e de ju så oxå att golvet sväller och krymper efter luftfuktighet och årstid! Hiss för vita golv men diss för virket! Vill inte sänka din dröm men tänk efter! Våra bästa o grymmaste golv e de epoxilackade betongolven vi har i andra halvan av huset! Vi ska bygga ut snart o då blir det råa betonggolv eller fiskben! Lycka till i ditt val!

    2011-06-18 | 10:23:02
  • Caroline säger:

    De där golven var jag och fingrade på när vi skulle renovera här hemma. Jag ville vitolja/lasera dem men av någon anledning köpte vi inte dem utan ett mörkbrunt LAMINATgolv. Det borde vara förbjudet att ta såna viktiga beslut när man är höggravid och trött på att gå i byggvaruhus. Gjorde många konstiga val i det tillståndet, haha! Sambon har förstås inget att skylla på + att grannen rådde oss att ta riktiga trägolv men vi slog visst dövörat till. ;)



    Ha en fin dag!

    2011-06-18 | 11:14:10
    Bloggadress: http://uppsalamamman.blogspot.com
  • jenny säger:

    Svar:

    Smill- Nu hade jag lite svårt att se det du skrev.....Vi kommer nog lägga dom iaf. Sen får jag väl tjura i efterhand isf. Allt vlir bättre än det vi har.



    Caroline- Ni gjorde säkert ett bra val..

    2011-06-18 | 12:49:57
    Bloggadress: http://www.janethepain.se
  • smill säger:

    VILL DU ATT JAG SKRIVER MED VERSALER ISTÄLLET?

    2011-06-18 | 15:40:01
  • erica säger:

    hej.Har bara en fr, e det bara det vita som drar elr att det ska se rejält ut också, med tanke på att du hellre målar ett trägolv vitt än att lägga in ett vitt hårdare golv?

    Jag e supernöjd med vårt vita golv i vardagrummet och även de vita golven i barnens rum, de i barnens rum e tom fr ikea o håller verkligen bra kvalite. Kan lova att dom e lättare att hålla rena än ett vitmålat trägolv oxå. Hoppas du blir nöjd med vilket golv du nu än väljer.Lycka till!

    2011-06-18 | 16:59:45
  • jenny säger:

    Svar:

    Smill- Det hjälper inte.. jag ser fortfarande dåligt;) Skojar. Vi har köpt golvet. Blir det inte bra får vi väl sälja huset;)



    Erika- Jag letade vita laminatgolv från början. Men hittade inga jag gillade. Vet att Ikea har två olika. Varav det en är högblankt. Det ville jag inte ha. Jag har lagt Ikeas golv en gång och då svar jag på att aldrig mer lägga det. Tyckte inte alls att kvalitén var nåt att hurra för. men det var kanske ett annat än det du har. Jag gillar trågolv jätte mkt. Vi får se.. jag kanske inte blir nöjd alls, Det har ju hänt förut om man säger så;)

    2011-06-18 | 18:20:28
    Bloggadress: http://www.janethepain.se

Kommentera inlägget här: