jane the pain - inredning & sånt..

Filip gästspelar igen...

Kategori: Filip gästbloggar

Hello,
 
Nu måste jag få gå in och gästblogga lite.
Eftersom det många gånger framställs som att jag överhuvudtaget inte har något intresse av design och inredning, vilket såklart inte är helt sant, eftersom jag en gång hade ett!
Jag var en mästare på att använda färger som terrakotta och senapsgult tillsammans med mina sportprylar och lite lekablock mm. Hur kunde denna konstnärsådra försvinna tänker ni?

Jo, i ett förhållande måste man ju ge och ta, samt ha lite egen tid och egna intressen. Det är väl alla överens om! Jenny fick tidigt i vårt förhållande hela mitt inredningsintresse av mig, en fin gest. Men tyvärr var problemet att hon själv inte hade något direkt annat intresse, varken som hon ville ge eller jag ville ha, och hon kan ju gärna inte ge tillbaka något hon fått av migl
Det hade ju varit att betrakta som otacksamt och icke kärleksfullt. Så i panik var jag tvungen att hjälpa henne att leta fram något annat intresse hon hade.. vilket inte var lätt! Efter långa funderingar och utredningar kom det fram att hon som 15 åring hade lyckats gå på EN hockeymatch. Dessutom en kändis hockeymatch i Halmstad, för att vara snäll mot sin lillebror... mm.. visst, det var förmodligen av en helt annan anledning!
NHL proffs med miljoner på kontot åkte omkring och stylade med vita och raka tandproteser, nyfönade frisyrer utan hjälm och underarmar som Karl-Alfred... på en "uppvisningsmatch! (Det måste ha varit det som lockade eftersom hon inte kan en enda regel). Det måste ha varit så eftersom hon kom ut med en keps med bl a Foppas autograf!

Jag har faktiskt räknat efter flera gånger om det kunde vara så att vår första son...hmm... "träffat" Foppa.....8 år innan han föddes... nej, det är kanske att vara överoptimistisk.  
Hursomhelst, detta dög och jag godtog det för att hålla balansen för "ge och ta" i förhållandet. Jag fick detta och spädde på mitt eget lilla, lilla hockeyintresse.

Det var kärleksfullt och det har varit fantastiskt för oss båda, tycker jag. Under SM slutspelen är jag tex. aldrig i vägen för indredning eller renoverinsarbete, eftersom jag ägnade mig helt åt matcherna. Nu senast under VM gick Sverige ända till final. Då höll jag mig snällt borta och lät Jenny ägna sig helt åt sitt intresse, och jag till mitt.
Nu är ju hockeysäsongen snart slut, förutom finalmatcherna i NHL, och nu har Jenny helt plötsligt rent fysiskt och otacksamt kastat tillbaka en del av mitt gamla inredningintresse rakt i ansiktet på mig. Men lyckats sila bort t-kottan och senapen. Detta helt utan förvarning och utan (enligt henne) att kräva tillbaka något av sitt lilla hockeyintresse, vilket i och för sig är ödmjukt. Hon ger alltså utan att ta.. det är bra, eller?  
 
Så nu ska jag intressera mig ett par veckor med att lägga vita golv och fixa trädgården. Sååå kul! (Vita golv går ju också att få ännu snyggare, om man målar in en snygg röd mittlinje och ett par tekningscirklar m m)
 
 


Love.. Filip the brain..

Kommentarer

  • Jenny säger:

    Jag måste ju lägga första kommentaren till detta.. Snacka om att vrida och vända.. Jag skulle nog mer säga att jag RÄDDADE dig ur Teracottan, den blå hörnsoffan med gula små diamantformade prickar, och tidningshögarna som höll på att ta över köket. Elins lilla tafatta barnrum som jag förvandlade till en barns stora dröm ska jag inte ens nämna....



    Tänk att du kunde IMPAS så av att JAG fixat Foppas autograf till min Lillebrorsa (då 7 år gammal)..det är nog därför du fortfarande är ihop med mig.. För att jag är så sjuuukt cool...Att jag i princip inte hade en aning om vem Foppa var är ju en annan sak....



    Sen ska det bli så fruktansvärt kul att se dig lägga vita golv...för jag trodde att det var JAG som skulle göra det.

    Ack vad glad jag är att du har fått en nytt fräscht inredningsintresse. TÄNK vad vi kan fixa och shoppa tillsammans..hehe..



    LU<3

    Jenny

    2011-05-29 | 23:43:08
    Bloggadress: http://janethepain.se
  • Tina säger:

    Haha! Ni är för söta ni två! <3

    2011-05-30 | 07:23:42
    Bloggadress: http://familjenrosmer.blogspot.com
  • Linda säger:

    Hahaha... Tror jag kissar på mig!! Skrattar så tårarna sprutar! Känner igen detta. Blått och terracotta.. Min kille hade en tavla på Nalle Puh, det kan ni väl ändå inte slå?!

    Kram Linda

    2011-05-30 | 10:30:08
  • Linda säger:

    Glömde ju säga att jag lyckades att få min sambo att gå med på idén att vi skulle måla golven vita, efter 5 års tjat, i vår lägenhet. Dock när vi skulle sälja vår lägenhet och vi fixade till den innan försäljning. Han tyckte det blev sååå snyggt! Nu hoppas jag att det inte ska ta 5 år att få honom att vilja ha vita golv i vårt nya hus. Bör tilläggas att det var jag som måla alla golv..

    Linda

    2011-05-30 | 10:47:27
  • Lina i Örebro säger:

    För att ge och ta lite (kompromissa) så kanske ni inte behöver måla direkt på de nya vita golven. du Jenny kanske kan designa en hockeyplan, alltså alla sträck och cirklar, och tycka upp det i vinyl som "hoppa hagen", det kanske blir en storsäljare i shopen sedan?? =)

    2011-05-31 | 09:16:17

Kommentera inlägget här: