jane the pain - inredning & sånt..

Jag är sjuuukt smart..

Kategori: Dumheter..

Alltså vi har bara ett telejack i hela huset.. Givetvis har vi en sladdlös telefon också. Men den ligger oftast någonstans där man absolut inte kan hitta den när det väl ringer. SÅ när jag sitter på övervåningen och jobbar med något (som jag tycker) asviktigt.. Blir jag ytterst irriterad när telefonsäljare ringer och jag stressat måste springa ner för trappan och svara.
-
Jag undrar:
HUR MÅNGA KALSONGFÖRETAG FINNS DET EGENTLIGEN? och hur kommer det sig att man kan driva ett kalsongföretag som är uppbyggt på att man ger bort gratis kalsonger?
-
Filip tackar alltid nej till kallingar på posten.. Han brukar säga att han bara använder svindyra boxer shorts från nåt flaschigt märke. Detta är förstås inte sant. Han använder oftast billiga 3 packs boxer som är köpta på Dressman eller nåt. Oftast används dom tills dom är totalt sönderfisna!!
-
Idag:
Riiiiiing...riiiiing..riiiiing.. (precis när Hilda ska sova middag).. Jag sitter förstås vid datorn och jobbar med nåt MEGA viktigt..Så jag rusar ner för trappan och svarar helt anfådd..
(telesäljaren = ts).
-
Jag:- Hallå det är Jenny.
Ts:-Hej. Jag söker Filip.
Jag:- Han är inte hemma på hela helgen!
Ts:-Är det möjligtvis hans fru eller sambo jag pratar med?
(Här får faktiskt telesäljar-tjejen ett plus för den frågan..Oftast frågar dom nämligen om jag vet när mamma eller pappa kommer hem igen...pga min onaturligt ljusa stämma..)
Jag:-Ja.
Ts:- Åh vad bra. Vi ska nämligen skicka ett paket med kalsonger till din man..
Jag:- Nej han vill inte ha..
Ts:- Jo men det är ju helt gratis!
Jag:- Ja.. men han är alltså jätte, jätte, JÄTTE tjock.. så han brukar liksom inte få på sig sånna kalsonger. (Detta var förstås ljug).
Ts:-.........(tystnad)...........jaha.. men vet du vilken strl han har?
Jag:- Näää jag vet faktiskt inte.. Men han är riktigt stor..
Ts:- ok
Jag:- Hejdå..
Ts:-..ehh.. jaha .. hej..
-
-
Alltså, att säga att Filip var såååå stor var ju liksom en miljard ggr mer effektivt än att ljuga om att man köper svindyra kallingar av finare märke.
Jag är sjukt smart!

Kommentarer

  • Emma säger:

    Fiffigt! Fast det smartaste är väl att anmäla till NIX? Då slipper man telefonförsäljare och gratiskalsonger;)



    http://www.nix.nu/privatperson.aspx

    2011-05-22 | 16:04:05
  • Linda säger:

    Du gjorde min dag :D Det var sjukt roligt, haha.

    Min man säger alltid att hans fru tar alla hans pengar så han har inte råd, även om de bara innebär att han ska betala frakten. och träffar vi någon försäljare i affären, på stan eller liknanden börjar han prata om något med mig och skäller ut försäljaren för att de är otrevliga som avbryter han när han pratar.

    2011-05-22 | 16:22:39
  • eva degerbro säger:

    Hej!

    Tack för dina härliga berättelser..ha,ha..där fick jag lite tips på lite ljug då dessa försäljare ringer hela tiden!!! Här är det trosor de ska ha mig till att köpa så nästa gång är jag JÄTTE tjock:))))) Beställde 2 posters av dig o vill bara säga att vi är suuuper nöjda så här har du en trogen kund!!! Tack för en underbar blogg o shop! Kram Eva i Kiruna

    2011-05-22 | 16:26:52
  • Tina säger:

    Haha! Du är för go gumman! KRAM!

    2011-05-22 | 20:49:41
    Bloggadress: http://familjenrosmer.blogspot.com
  • jenny säger:

    SVAR:

    Emma- Ja det är det..:)

    Linda-Shit han är värre än mig!!

    Eva-:) Tack snälla du. Kul att du är nöjd.

    Tina-:)

    2011-05-22 | 21:51:09
    Bloggadress: http://www.jtp-design.se
  • jenny säger:

    SVAR:

    Emma- Ja det är det..:)

    Linda-Shit han är värre än mig!!

    Eva-:) Tack snälla du. Kul att du är nöjd.

    Tina-:)

    2011-05-22 | 21:51:14
    Bloggadress: http://www.jtp-design.se
  • Johanna säger:

    Hahahahaa gud så jag skrattade nu när jag läste detta inlägg...

    Ser säljarens min o hela senariot framför mig..

    Underbart att få skratta mycket inombords :) finns anledning till varför :)



    ha de gott !

    2011-05-23 | 10:16:09
    Bloggadress: http://frureija.blogspot.com/
  • Lina M säger:

    underbart!

    2011-05-23 | 12:12:52

Kommentera inlägget här: