jane the pain - inredning & sånt..

Hilda ska ha en lillebror..?!

Kategori: Jag & familjen

Tidigare idag har jag och Hilda läst en miljard böcker typ.. Bl a hennes favorit bok "Emma och lillebror".
.
Vid kvällsmaten..
Hilda:- Hilda vill ha lillebror.
Jag:- Vill DU ha en lillebror. (gulligt tänker jag till en början).
Hilda:- JA, Hilda vill ha lillebror.
Jag:- Fast vi ska inte ha någon lillebror!
Hilda:- Jo sen...svarar hon förståndigt.
Jag:- Nej det ska vi inte, (säger jag utan att veta vad jag ger mig in på..)
Hilda:- Jo sen... vi kan köpa en lillebror, säger hon ännu mer förståndigt.
Jag:- Hehe.. NEJ det ska vi inte. Vi kan inte köpa en lillebror,(familjen asgarvar..Hilda blir arg).
Hilda:- JO!!! SEN VI KAN KÖPA EN LILLEBROR!!!!! (hon pratar typ som Yoda helt omvänt..jättekul)
Filip:- Nej men Hilda. Man kan inte köpa en lillebror.
Felix:- Hehehe.. hon tror man kan köpa en lillebror..hehe..(som om han verkligen vet hur dom blir till..)
Hilda:- JOOOOO!!! BRÅKA INTE MED MIG..HILDA VILL HA LILLEBROR.
Jag:- Hilda.. vill du inte ha en lillasyster?
Hilda:- NEJ.. HILDA HA LILLEBROR.
.
Alltså vi har verkligen inte tänkt skaffa fler barn. Vi är helt nöjda/har fullt upp med dom vi har. Men med Hildas tonfall så är det nog bara att se till att klämma ut en lillebror..
.
Jenny

Kommentarer

  • Mitta säger:

    vad söt hon är.. ni får nog allt klämma ut en lillebror, eller låna Vivis kanske en dag :)

    2011-11-28 | 22:48:31
    Bloggadress: http://doppingen.blogg.se/
  • Susanne [Snusans inredningsblogg] säger:

    Haha, vad söt hon är.

    Viggo tycker att vi ska köpa en bäbis. Ibland vill han köpa en ny mamma. Den idén tänder jag inte lika mycket på.

    2011-11-28 | 23:18:48
    Bloggadress: http://inredningsbloggen.wordpress.com/
  • Vivvi säger:

    Haha! Ja hon vet vad hon vill lilla tjejen :D Ord och inga visor. Just do it!

    2011-11-29 | 12:03:00
  • Yenny säger:

    Hahaha, gulligt! här är det omvänt. Jag brukar fråga Tilde (3 år) om hon vill ha en lillasyster eller lillebror och det vill hon VERKLIGEN INTE! HOn är så nöjd med lillasyster Tuva 1 år och vill inte ha fler syskon. Hahaha :)

    2011-11-29 | 14:47:26

Kommentera inlägget här: