jane the pain - inredning & sånt..

Bara Joey köper en sån!!

Kategori: Dumheter..

Min mamma och hennes karl har en (håll i er) BLÅ BUBBLIG SKINNSOFFA..Min mamma vill inget hellre än att den ska ut ur lägenheten. Men hennes man envisas med att den duger fint. Successivt har hon lurat sin karl till att köpa nya fräscha möbler, Nu undrar ni om vi är väldigt lika...NÄÄÄ det kan jag väl inte påstå;)
Just soffan har varit ett segt moment. Många gånger har det varit nära att dom köpt ny soffa..men så har det råkat slinka in ett bilköp eller dyl. som gjort att hennes karl prioriterat bort soffköpet, till min mammas stora förtret..
Häromdagen när jag pratade med mamma framgick det att dom varit och titta på soffor..
.
Mamma:- JENNY vi har hittat den!
Jag:- Vaddå?
Mamma:- SOFFAN..
Jag:- Jaha vad kul.. Blir det den där med nackkuddarna?
Mamma:- Nää alltså vi har hittat en annan som är JÄTTESKÖN. Det är ingen sån där modern djup soffa.. Vi vill ju ha en riktig "sittsoffa".. Jag måste det för min rygg..
Jag:- Ja men det finns massa snygga "sittsoffor"..
Mamma:- Fast du kommer nog tycka att den är ful.. Du kommer nog tycka att den är lik den vi har..
Jag:- Men mamma.. NI får köpa vilken soffa ni vill. Det spelar ju ingen roll vad JAG tycker. Det är ju ni som ska ha den. Huvudsaken är att NI trivs.
Mamma:- Ja det är klart.. du kan kolla på den på nätet..
Jag letar upp soffan på Mio´s hemsida. Mio har vansinnigt mycket snygga soffor så det kan liksom inte gå fel om man köper en soffa där, tänker jag...MEN ack vad fel jag hade! Av alla snygga soffor på MIO hade dom lyckats prova ut den allra fulaste av alla.
Jag:-NEJ mamma.. NEJ!! Ni kan inte köpa den.
Mamma:- Men du sa ju nyss..
Jag:- NEJ!! Bara män i form av Joey i Vänner köper en sån soffa!! (och Filip om han hade fått bestämma..)NI FÅR INTE KÖPA DEN!
Ska man köpa just denna soffan.. Då gäller det att man får Joey på köpet!! Har ni sett honom i den där nya serien som inte är så bra?? När han spelar sig själv?.. Jag säger bara ODELADY... ganska hot.. Vad är det med mig och grårävar? Filip har nästan inget hår.. Men jag gillar honom iaf.. Allra bäst är det när han kompenserar det med en kraftig mustasch:) Snart vankas det 70 tals fest.. Så snart får han börja odla..I like!
.
Jenny

Kommentarer

  • Caroline säger:

    Oh my, min sambo tittar och klämmer alltid på såna där schabrak när han lyckas få syn på en. Urk! Han försöker med ett "Kolla vad bra, den har ju inbyggd drickahållare!" Vi är inte överens om att det är en positiv egenskap! :D



    Ha en fin kväll!

    2011-09-06 | 22:15:03
    Bloggadress: http://uppsalamamman.blogspot.com
  • Te säger:

    OBS!OBS! Jag uppmanar alla att åka till Mio och provsitt i denna UNDERBARA (FULA)TV SOOOOFA,NI kommer att älska den,hur sköna är alla trendiga soffor som man ska halvligga i och få så förbannat ont över allt.ps jag älskar dig i alla fall min stygga dotter.KRAm Mamma

    2011-09-07 | 08:00:23
  • Emma säger:

    Haha, kan inte annat än att hålla med dig. De är inte så värst snygga, och ja, om man skulle köpa en sådan borde man helt klart få JOEY i vänner på köpet! ;)

    2011-09-07 | 11:23:02
    Bloggadress: http://www.interiorbyemma.se/
  • Eva säger:

    Vilken jäkla ful soffa!

    2011-09-07 | 11:27:59
  • Ab säger:

    Very ugly would not spend one dollar for it. It reminds me of american sofas they are huge and bumpy, bumpy ride.



    Your beautiful mother would sit on something like this. http://www.mio.se/Vardagsrum/Soffor--Fatoljer/Soffor2/More-Byggbar-soffa/

    2011-09-07 | 11:35:15
  • heléna säger:

    hahahahaha, grymt skojjigt skrivet...........

    hahahahaha.....kram Heléna<3

    2011-09-07 | 14:33:54
  • MariaN säger:

    Hahahaha!

    Värsta soffan ever... Mattias (min sambo) har en hemlig dröm om att ha en sån här fulsoffa i vårt (läs hans) framtida biorum.(Som om det någonsin skulle hända Moahahahahaha)

    Kram MariaN

    2011-09-07 | 20:47:25

Kommentera inlägget här: