jane the pain - inredning & sånt..

Vi önskar oss..

Kategori: Jag & familjen

Alltså om man kan trolla lite med tiden..
OM jag barea hade en fungerande kamera just nu...
Arga snickaren hade dött på plats om han kom hit just nu..Vi/jag gör nämligen ALLT på en gång..
På Felix rum har jag tapetserat halva hans skrivbordsvägg med den coola ziggzaggtapeten.. Den räckte inte så jag gick till färgaffären och beställde en ny rulle..2 dagar senare ringer färgtanten för att tala om att just den tapeten har utgått. Jag fick snällt beställa en annan bubbles tapet..som jag nu ångrar och ej får lämna tillbaka..Tänker ändå beställa en annan tapet. Tror det blir ziggzagg fast i sivergrått och vitt. Felix vill det.
Sen har jag snart målat alla golven grå. Bara en stykning kvar i köket..SKÖNT när det är klart!
Filip har äntligen målat taket i köket..Det vara bara 2 år sen han skulle ha gjort det... Den som väntar på ngt gott liksom..Under trappen ska det hängas skolkrokar till barnens jackor..En liten hall bänk ska även inhandlas.
I vardagsrummet håller jag på och sätter upp en återställartapet för att släta till en viss väggrivning som gjordes för ett och ett halv år sen.. Där ska sen målas.
Vi lever dessutom med en viss lyx som trösklar:) Bara ett fåtal lister som ska upp och sen målas. Men jag är på g. Tror kanske att jag får ta mig ann lilla toan och göra den ordentligt snygg också:) Kanske med den nya snygga tapeten som inte får komma upp annars..
Visst är det skönt när man har saker att göra;)
Filip har dock LOVAT att vi ska ta in hantverkare till altanen..Så ni som undrar vad vi önskar oss i bröllopspresent...EN ALTAN!!! Eller iaf pengar till den. (ett smart drag hade varit att strunta i bröllopet och lagt dom pengarna på en altan ist.. men nu är vi inte smarta..). Kanske en knäpp sak att önska sig. Men det är nog det enda vi vill ha tillsammans. Pryttlar har vi liksom så att det räcker och blir över..Även om jag skulle skriva en lång lista med saker som JAG skulle vilja ha;) Men den listan gälls inte.. för då måste Filips lista också gällas och DÅ kan det gå riktigt illa..
Jag ska försöka skrapa fram lite bilder så det blir en kul blogg att följa igen..
Hoppas ni har det bra.
Kram Jenny

Kommentarer

  • Te säger:

    Bra Jenny! Det bästa är ju att ge pengar.Ljusstakar o skålar osv,osv har man så det hm hm önskar du dig inte choklad!!!!!Kram Mamma o Uffe

    2012-04-30 | 13:03:04
  • pysseliten säger:

    kul med altan ja ångrar inte en enda skund av vårt ute rum där vi nästan bor nu :) Igår var det 28 och helt underbart att sitta och äta där ute .Och nu är en soffa på plats ska bara flytta ut tv med .Så ni kommer inte ångra en altan lovar .

    2012-05-01 | 08:58:37

Kommentera inlägget här: