jane the pain - inredning & sånt..

Taktik..

Kategori: Inredning & inspiration

Det finns olika taktiker att ta till när man verkligen vill ha något.. Om jag får säga det själv så är jag en stjärna på just olika manipulativa taktiker;)

Jag vill verkligen ha en stringhylla från golv till tak i vardagsrummet..en stor en:) Den kostar ju förstås en del så det är inte helt självklart att vi bara köper en på studs..Men med min fantastiska förmåga att lura Filip till att själv tro att han vill ha en ny String bokhylla så kommer den snart vara på plats..

Jag:- Filip... jag har tänkt lite..
Filip:- Jaha.. vaddå??
Jag:- Du får välja.. Antingen skaffar vi en bebis till eller så köper vi den där kattungen som jag vill ha..
Filip:- Äh glöm det.. vi ska inte ha fler barn och en kattunge för 7000:- köper vi INTE!
Jag:- Jo men tänk en liten bebis... ååååhhhhh.. eller den där söta lilla kattungen. Klart en bebis är ju kanske ganska dyr i längden.. så en katt är ju billig i jämförelse..Det är ju typ bara ett engångsbelopp på 7000:-
Filip:- NEJ inga mer katter. Då väljer jag hellre en bebis.
Jag:- Åhh ok... eller DU.. Den här bokhyllan jag vill ha.. Den kostar ju bara 6300:- typ... Den är kanske ett ännu bättre alternativ?! Den varar ju dessutom HELA livet och ännu längre.. Våra barn skulle tom kunna ärva den.
Filip:- JA!!! det är mkt bättre.

Jag är inte helt land med köpet än..Men det känns bara som att det är ganska nära nu:) Jag är så himla bra!
Jag säger bara VÄLKOMMEN STRING!



Jenny

Kommentarer

  • Anna säger:

    Snyggt! Både hyllan och övertalningen..;-)

    2012-02-22 | 10:18:36
    Bloggadress: http://stylingalaanna.blogspot.com
  • Berit Ekberg säger:

    Du är otrolig vem har du lärt dig detta ifrån :-))? Det är inget jag känner igen så du måste ha gått någon kurs? Men stringhyllan varar hela livet? Max ett halvår tror jag. Undrar om någon vågar slå vad/ kram på er.

    2012-02-22 | 11:27:10
  • Victoria säger:

    hahaha, fantastisk övertalning! :D

    2012-02-22 | 11:43:10
    Bloggadress: http://qandvictoria.wordpress.com
  • maddes färg och form säger:

    Haha det var minsann inte dåligt! Minns faktiskt inte hur jag lyckades övertala min käre fästman till vårat Stringhylle-köp, men jag brukar alltid få som jag vill till slut ;)

    2012-02-22 | 12:38:24
    Bloggadress: http://maddesfargochform.blogg.se/
  • Tina säger:

    Haha! Fan vad smart du är! Kvinnlig list kommer man alltid långt med! KRAM!

    2012-02-22 | 13:50:09
    Bloggadress: http://familjenrosmer.blogspot.com
  • Caroline säger:

    Hihi, du har finslipat tekniken ett tag va?! Jag är imponerad! :D



    Ha en fin dag!

    2012-02-22 | 13:57:47
    Bloggadress: http://uppsalamamman.blogspot.com
  • Tina säger:

    Haha, underbart!!! Kan man låna dig lite?? ;)

    2012-02-22 | 16:24:10
  • heléna säger:

    HAHAHAHAHA....

    DU ÄR JU BARA SÅÅÅÅÅ SMART!!!!!!

    kRAM h.

    2012-02-22 | 18:20:37
  • guldmulten säger:

    hahaha jag skrattade högt för mig själv =)))

    2012-02-22 | 20:49:26
    Bloggadress: http://guldmulten.blogg.se/
  • TE säger:

    Det är mamma i dig så det bara visslar,Hilda kommer föståss att bli som oss.Vår special gåva.

    2012-02-23 | 07:39:13

Kommentera inlägget här: