jane the pain - inredning & sånt..

Bumling..

Kategori: Hemma hos mig..

Hildas röda Bumling är numera upphängd i taket.. Folk som gillar gamla ting brukar gilla dom mkt för att dom bär på en historia. Det gör förstås denna lilla lampan också. Det är nämligen Fru Sätterlunds gamla Bumling. Den har hängt i hennes kök innan allt det gröna tog över. När Fru S skulle dumpa lampan var jag intresserad ev den, då jag skulle byta till rött i Hildas rum.
Jag har aldrig träffat Fru S, men hon lovade iaf att jag skulle få den. När hon var ute på jobb utanför Örebro så hade hon lampan med sig. Jag hade inte möjlighet att hämta den utan ordnade, på lite omvägar, en tant (som jag inte kände) som kunde ta emot den. Filip som kände en kollega till tanten lovade att tanten skulle informeras ang lampleveransen. Detta ordnades förstås INTE ( jag är inte förvånad!!)
En mkt osäker Fru S lämnade en Bumling hos en något förvirrad tant någonstans utanför Örebro.. Men tänk, den hittade hem till oss till sist;)
Tack snälla snälla Fru S:)
Du vet att det bara är att höra av dig när du bestämt dig!!
Jenny

Kommentarer


Kommentera inlägget här: