jane the pain - inredning & sånt..

Hus bygge..

Kategori: Hemma hos mig..

Filip kan stolt säga att han avslutade 2011 med att bygga ett hus.. Eller ja.. det var kanske så att jag byggde det. Jag hade dock inte klarat det utan en sur man vi sågklingan! Jag tror inte att våra barn förstod vad som var på gång när vi sa att vi skulle bygga ett hus på Hildas rum..Inte förrän det var ihop monterat. Felix förklarade tydligt för Hilda att detta var minsann hans hus också..och han och hans kompisar skulle säkerligen spendera en hel del tid där.
Hilda trodde att vi byggde en "Snickarboa", så hon kröp genast in och började tälja en trägubbe..Filip kände sig manligare än någonsin, med all rätt. Det är ju bara riktiga män som offrar en nyårsafton för att bygga lekhus åt sina barn. Nu ska det bara målas, sågas fönster och sättas på dörrfoder.. och INREDAS!! Tjohooo, vad kul det ska bli. För tillfället är det liksom INTE så snyggt..men det kommer det att bli.
Det är givetvis dags att plocka ner väggtexten också. Men vad det tar emot. Jag tror att jag kommer smälla upp en likadan i nya sovrummet framöver.
Jenny

Kommentarer

  • MariaN säger:

    Skitsnyggt! Ska bli spännande att se när det blir färdigt :)

    2012-01-01 | 13:24:11
  • Sofia säger:

    Riktigt häftigt ser det ut att bli, inte alla barn som kan stoltsera med ett alldeles eget hus!:)

    2012-01-01 | 15:58:49
    Bloggadress: http://fiasan.blogspot.com
  • marielouise säger:

    Hej!

    Kommer bli kanonfint,, har byggt et thus till mina tjejer oxå och dom blir såå glada... :)



    Tror jag det att hon blir glad. Och en liten avundsjuk storebror får man ju såklart tampas med,, ;) ni får bygga ett star wars skepp till honom på hans rum :)



    god fortsättning på det nya året..



    // Marie-Louise

    2012-01-01 | 17:06:11
  • Emma säger:

    Meh vad snyggt det där blir! Ett sånt där hus vill jag oxå ha (till mig själv då) ;-) Bra jobbat!



    Kram/Emma

    2012-01-01 | 23:50:36
    Bloggadress: http://hemmahosemppan.blogg.se/
  • Susanne [Snusans inredningsblogg] säger:

    Vilket häftigt projekt! :) Vem skulle inte vilja ha ett sådant snyggt hus på sitt rum!



    Har mailat dig.



    /Susanne

    2012-01-02 | 16:50:56
    Bloggadress: http://inredningsbloggen.wordpress.com
  • pysseliten säger:

    ska bli kul att se hur ni frå till det när det är klart men vet ju redan nu att att det kommer bli kanon:)ps har haft din bloggvän som jag hitta hos dig idag hemma på fika ,Det vpe så kul om du kund va med någon gång :)Kram

    2012-01-03 | 21:56:21

Kommentera inlägget här: