jane the pain - inredning & sånt..

Hejdå godis..

Kategori: Jag & familjen

Är det någon mer än jag som har lite viktångest så här i slutet av semestern??
.
Jag skulle önska att jag hade en lite mer effektfull våg.. Den kanske inte bara behövde visa min faktiska vikt.. Det hade varit bra om den kunde snacka lite också.. Eller ännu bättre, den kunde väl skrika åt mig. 
Den skulle tex kunna skrika:
-AAaaj.. GÅ bort du är sjuuukt tjock nu..JAG ORKAR INTE MER..
eller,
-Jäklar.. vad f-n har du nu ätit?
eller,
-SKÄRP TILL DIG..
.
Hur vet man att man har gått över gränsen då?
JO, det kan jag tala om.. man märker det förstås på alla kläder.. När man inte kan knäppa byxorna och när löst sittande blusar plötsligt sitter som korvskinn..och när den korta kolen inte ens går ner på benen utan stannar på halva baken. Det är ju liksom första tecknet/tecknen.
.
Att man dessutom vaggar fram för att man inte längre kan gå ihop med benen pga sjukt tjocka lår.. det är ju liksom också ett litet tecken..
.
Eller när man kan äta fyra chokladkakor på mindre än en halv minut..
.
Eller när ens treåring utrycker saker som;
-Oj mamma. Vilka tjocka ben du har. Får man så när man blir vuxen..
eller,
-Mamma vilken tjock mage du fått. Har du en bebis där inne..
.
Eller när en pappa på badet förklarar för sin lille son att man inte kan sprattla så intensivt med benen för då skvätter man i ansiktet på tanten bakom...(tant.. fattar ni TANT..)... Pappan råkade dessutom vara äldre än mig..Filip skrattade så han grät när jag berättade.
.
Eller när svägerskan säger:
-Jag vet inte hur du gjorde men du lyckades få fyra hakor på denna bilden..
.
Jag konstaterar därför att NU är det dags!
NU blir jag hälsan själv.. Ni kan kalla mig hälsokosten fram över;)
.
Hoppas ni haft en bra sommar även om vädret varit vansinnigt varierande..
Kram Jenny
 
 
 

Kommentarer

  • Alexandra säger:

    Min semester har varit hur bra som helst!trots vädret,men vi lyckades få sol på de ställen vi var på gotland.det blir ju mycket godis och fika och goda såser till grillning nu på sommaren.Så är det nog för alla ,manmåste ju få njuta!Du får gärna tipsa på bra saker att ta till mot sockerbegäret om du har några tips!för jag är också i sockerträsket och behöver komma upp./Alexandra

    2012-07-29 | 11:12:23
    Bloggadress: http://www.alexoslillavrld.blogspot.com
  • Anonym säger:

    Du skriver för härligt!! Jag känner igen mig i mkt.. Men du, tant... Tänk på att när vi (snart) e smalare får vi massa rynkor o ser ännu äldre ut! Vi fyller liksom ut rynkorna, till skillnad mot alla magra...;)) kram!

    2012-07-29 | 22:49:02
  • Johanna säger:

    Vilket undertbart inlägg! Skrattade gott :)
    Hoppas du lyckas med det du har som mål. Jag själv är oxå på en viktnedgångsresa efter att ha fött min andra son för två månader sedan. Det går, men långsamt. Man får inte ge upp! Resultaten kommer men det kan ta lite tid. Steg ett är väl att Inte köpa hem godis och andra göttigheter...finns det inte hemma så kan man inte heller äta det :)
    Lycka till!

    2012-07-30 | 21:06:30
    Bloggadress: http://laprinzessa.blogg.se
  • Eva säger:

    Nu ska jag verkligen inte vara den som är den, men jag har ett tips, som jag dock inte lyckats fixa själv, men uppenbarligen fungerar det, sen vet jag ju inte vad du har för mål förstås, men många verkar lyckas och jag har gjort några tappra försök men inte hittat rutinen.

    Och ja, jag känner igen mig i din personligt härliga text. Så kolla in www.bodyrock.tv och bli inte avskräckt för att det ser ut som en porrsida, det ser sannerligen ut som det, men innan du klickar dig bort från sidan kan du alltid kolla in fliken "bodyrockers" och bli inspirerad.
    Lycka till!

    2012-08-06 | 21:07:46
    Bloggadress: http://www.deermountaindesign.com/blogg

Kommentera inlägget här: