jane the pain - inredning & sånt..

Svarta golv?

Kategori: Inredning & inspiration

Puh.. vad vi/JAG håller på här hemma. Tvättstugan har äntligen blivit med väggmonterade torkställningar..Felix och Hildas rumbyte är utfört (bilder kommer i massor). Hildas rum är klart om man bortser från en väggtext som ska upp. Sen har vi då en hel del fix inne hos Felix kvar. Men NU är jag lugn.. Det kändes inte bra så som det var innan. INTE sen Felix fick en loftsäng.. Men nu så..
I morgon står det "Felix rum" på schemat heeeela dagen. En vägg ska målas svart! Jag ska se till att fota lite också. För nu har jag verkligen varit så där dålig på det igen. Men det går ju bara inte när man kommer hem sent varje dag..
Det har tom varit en hantverkare här hemma och kollat på listerna. SAMT tipsat om hur vi på bästa sätt åtgärdar sprickorna i golvet. Jag ska delge er tipset sen när vi gett oss på detta. Sen.. håll i er.. kommer nog golven bli svart.. Jag vet att jag sa att jag skulle skura dom varje dag på knä om det så behövdes. Vilket jag hade gjort om det räckte att jag gjorde det EN gång om dagen. NU är jag trött på det så nu ger jag  (nog) upp. Men jag gillar ju ombyte så det blir säkert toppen..
Svarta golv är också snyggt..

Kommentarer

  • Lisa Berggren säger:

    Hej!



    Ni är ju HELT GALNA som ni håller på ;) Min karl hade lämnat mig för längesen (han tycker redan jag är GALEN som jag håller på);)

    Sen sa jag ju att vita golv är helt sjukt jobbiga att hålla rena...

    Lycka till med allt och jag väntar spänt på BILDER!!



    /Lisa

    2012-03-17 | 17:04:13
  • Petran på DesignInsight säger:

    Men hjälp!! du måste skojja?! Tror du ångrar dig med svarta golv även om det är snyggt! Tänk allt damm...men jag är sjukt imponerad att ni orkar med alla ombyten hemma! tänk om jag hade lite mer kraft! Efter vår renovering orkar jag ingenting längre...även om jag mer eller mindre bor i renovering hela tiden, nu är det ju badrummet som är utrivet. har heller aldrig tid/ljuset till att fota men det blir väl bättre! hoppas allt är bra! kram

    2012-03-17 | 17:34:14
    Bloggadress: http://designinsight.se
  • Josefina säger:

    Ge mig din energi!!!

    2012-03-17 | 19:09:38
  • Sara säger:

    Vi har mörkbruna golv i kök och vardagsrum och jag

    ångrar mig varje dag över det valet.

    ALLT damm syns och av någon märklig anledning verkar det alltid vara dammigast i dessa 2 rum. Det driver liksom runt längs listerna trots att jag dammsög tidigare på dagen. :)



    2012-03-17 | 20:06:55
    Bloggadress: http://slimsara.blogg.se/
  • pysseliten säger:

    vi har svart i badrummet jag skulle aldrig ta det igen lovar att du ser allt på dom värre än vitt .

    Har en vän som har svart i hela kök och hall och hon ångar sig med som attas . Vi har svart även i sovrummet allt hår syns man måste dammsuga varje dag .Vill bara du ska veta vitt är ju så fint .

    Kram

    2012-03-17 | 20:29:48
  • Anna säger:

    Svart är ju oxå snyggt.Fast om de blir dammigt så syns de ju väl.Men blir ju inte lika lätt smutsmärken som syns.Ska bli kul att se iaf,vi ska ju snart oxå lägga golv,jag va med inne på vitt.Får se,va de blir.Börjat blogga själv nu,får se hur de går.Men jag läser ju så mycket på andras så då är det kul att blogga själv.Länkar till dig/Haga 26

    2012-03-17 | 22:12:23
    Bloggadress: http://krighanna.blogg.se/
  • Theresia (smill) säger:

    Av egen erfarenhet! Jag skulle ALDRIG ha svarta golv igen! Om du tycker vita golv är jobbiga att hålla rena ( jag håller inte med) så är det inget alls mot vad svarta är. Sedan ska du oxå tänka på att svart fullkomligt suuuuger ljus. Så har du inte minst 350-400 cm till tak så kommer det kännas bunker! Trust me!



    Sedan ska vi inte tala om hur brännvarmt golvet blir varma soliga sommardagar.



    Så nej....snälla....måla inte golvet svart! Jag kan sätt min högra hand på att du kommer gråta blod!



    Är du missnöjd med golven av andra anledningar än smutsen? Ska ni byta golv skulle jag hellre lägga krut på att lägga ljusa krispiga askgolv eller dyligt! MEN INTE SVART!

    2012-03-19 | 10:30:32
  • Maria på inredningsvis.se säger:

    SÅÅÅ snyggt golv:)I rätt rum funkar det alldeles utmärkt, Sverige måste våga mer:)

    Jag gillar din blogg..vill du ha vår inspiration ala IKEA kan du kolla in min blogg:)



    Jag önskar dig en riktigt GLAD PÅSK



    LOVE Maria på inredningsvis

    2012-04-03 | 19:53:05
    Bloggadress: http://inredningsvis.se

Kommentera inlägget här: